|
Sida 3 av 10
|
|
|---|---|
|
Ser man sällan bilar så ser man ju knappast några i diket.... De döljs väl i snö när plogen passerat.. =) |
|
|
Highway Star: Fick med navisarna på köpet när jag köpte bilen. Dessvärre ingen alu till vintersulorna. Navisarna r ok, även om jag själv hade valt ngt mera heltäckande modell. ___ Vagnparken: Länk |
|
| Mugga: Är det där vad ni kallar snöstorm? Såg ut som en vanlig dag med lite snö... | |
|
Johan-S: det där är vad infödingarna här i söder kallar SNÖ-KAOS... förstår du då problemets art?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Här är kanske en lite mer rättvis bild av vad som föregick: Länk Malmö innerstad brukar de nog inte bli så enormt mycket snöstorm i :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Skit!! Det snöar igen o jag som precis skottat mig fram till garage!! Mvh Björn Länk |
|
|
wendtan: Ser ut som det alltid gör, ska vi gissa på 100 dagar om året, i byarna här omkring :) Ni skulle ha sett Luleå Centrum på julafton, gick knappt att urskilja vägarna över huvud taget. Men nog gick det bra. Just den dan kändes det dock fint att man förfogade över morsans SUV =) |
|
| För 2 år sedan kunde man klättra från snöhögarna brevid infarten direkt upp på hustaket. | |
|
Ska inte några Gävlebor och komma och läxa upp alla oss andra? De kan ju kräksnö något grymt där. |
|
|
Jag tyckte att det var underbart med snöstorm... det var verkligen kul att sladda runt och leka timme ut och timme in... synd bara att snön försvann lika snabbt som den kom. :-( ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| ha ha o vi klagar på snöröjning! Slipper ju skotta E4 an med spadar. | |
|
Vantage: tycker precis likadant... bättre med snö och is än salt-sörja... Folk verkar inte kunna köra... de sticker inte tidigare till jobbet bara för att det är "lite snökaos"... sedan när de ser att det verkligen är halt så blåser de på i samma hastighet utan att sakta ner en endaste km... _____Vraum!_____ |
|
|
Jag kan meddela att min parkering sker ett par hundra meter från odinarie parkering pga snön nu,j###igt tufft så här års... i småland :-) Mpower |
|
Len |
Det är märkligt, hur många naturkatastrofer vi haft i sverrge på senare tider: för 2-3 veckor sedan var det kraftigt snöfall, hårda vindar och is på vägbanorna som tog tag i bilar och kastade dom mot varandra. Nu är det andra tider - nu är det fuktpartiklar i luften (dimma) som visar sin monstruösa kraft med att slå bilar mot varandra, ända tills dom knappt är reparerbara. Enligt vad man skriver var det ju dimmmmman som nu har orsakat den största seriekrocken i sverige......... Länk Snart blir det väl vulkanutbrott från Kebnekajse, samt en stor flodvåg, vilken råkar svepa med sig Persson och alla hans gelikar rätt ut i Östersjön. Eller annorlunda sett: Den värsta "naturkatastrofen" utgörs antagligen av trafikanter som är ur stånd att tänka själva......vana vid att "storebror" sköter om tänkandet åt dom. Mer bilar till skroten = fler nya bilar kan säljas. Haha. L. Med fri fart blir prästerskapet utbränt! |
| Folks oförmåga att begripa skillnaden på olika vädertillstånd och dess samband på väglaget är konstant... För "JAG" vet bäst liksom, vik hädan för mig och min förträfflighet bakom ratten och i mitt bilval!!! *Prutt*... | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Udo: Klockren!:) Hehe! |
|
|
Idag kom våren på riktigt! Kvällssolen strålar härligt, två dagars ösregn har spolat bort 99% av allt salt och skit från vägarna, och i princip all äcklig snö har tinat bort. Utanför fönstret när jag skriver detta kör en glad äldre herre förbi i sin nyputsade MB SLK - givetvis nedcabbat. Fåglarna kvittrar muntert trots allehanda epedemier. Om det inte vore för att jag ska på tjänsteresa i helgen så hade M5 kommit fram som planerat den första April, men nu får det vänta någon vecka till. ... visst blir man avundsjuk på Världens Överlägset Bästa Bilförare (norrlänningarna) som får njuta av det härliga snötäcket i ytterligare 4 månader innan den första snödroppen tittar fram i Sundsvall ;D Tyvärr så bär ovan nämnda tjänsteresa av just till norrland, det är Stockholms Bilsalong som skall besökas. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Idag kom vintern tillbaks igen -8 och snön vräker ner, hitills 2dm frågar mig igen varför bor man här uppe? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.