|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet att jag tidigare läst om detta på forumet men hittar inget lämpligt hur jag än söker. Problem: navräknaren vägrar att spotta ut skivan (bränd exprimentskiva), fattar kanske inte att det är nå'n skiva i spelaren. Finns det nå'n manuell "eject"? eller nå't annat knep som kan hjälpa? Det gäller Navigationssystem Professional (609A) Mvh/Saij | |
|
Det finns en ejectknapp och den ska du hålla intryckt antingen tills - skivan kommer ut eller - tills knappen slocknar och sedan tryck på den igen så kommer skivan ut. Det första sättet fungerade på min medan jag har hört andra som kört enligt det andra sättet. I båda fallen så handlar det om att hålla knappen intryckt ca. 7-10 minuter... ___ //Ulf |
|
|
Vidarebefordrar ett tips jag fick då min visade samma symptom. banka till lite lätt samtidigt du trycker in knappen på navispelaren. Funkade klockrent o den spottade ut min skiva, efter det har den nettet sej snällt o fint mvh Göran |
|
|
Uhja, - det blir mör pekfinger det;-) Testar Programmer's tips först - se'n får det väl bli att banka (STOR eller liten hammare? ;-)) Tack för tipsen - återkommer! Mvh/Saij |
|
|
Hej igen! Mör tumme blev det - det hjälpte inet ens med 15 minuter! Kanske avdelningen för värdelöst vetande - men kan kanske hjälpa nå'n annan stackare i min sits. När man håller eject-knappen inne går läsaren förmodligen i en sorts initieringscykel om ca 1,5 minut dvs. spinner skivan sakta tuggar med läsgaffeln och efter ca 1,5 minut blinkar lysdioden och kör läsgaffeln till ändläge - börjar om . Ca var tredje cykel spinner den upp skivan och gör för säkerhets skull även en snabbcheck av CD-växlaren (!) - som sagt 15 min, men näe inget resultat. Lika illa med bankandet, använde iofs bara handen som hammare, men inget resultat. Fick då för mig att jag skulle syna den elake D-j lite närmare innan jag monterade bort den, tog en liten mejsel och tryckte försiktig met "läppen" i DC-springan - såg skivan snurra lite sakta, blinkande lysdiod, tryckte på knappen OCH vips UT KOMMER SKIVAN!!! I med navi-skivan och allt OK igen!!! Phuuuu. Mvh/Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.