|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder: Vilket bolag rekomenderar DU? Berätta gärna varför ni valde just del bolaget och vilka förmåner de ger... _____Vraum!_____ | |
|
Shell om du ska åka utomlands eftersom det är det enda bolaget som finns i nästan hela Europa. Jet om du ska ha nåt här hemmavid. De är nästan alltid bland de billigare. mvh |
|
|
JET är billigast i 99 fall av 100. I europa känns det som att SHELL är mest optimalt. Med andra ord så håller jag med Stavros :P Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Jet är alltid billigast och priskrigar ofta. OKQ8 väljer man om man vill ha återbäring... Med återbäringen inräknad är dom nästan lika billiga som Jet. Keep Your Distance! |
|
Njuren |
Skaffa preems, bra mackar med bra affärer/koisker |
|
Utan att ha någon större kuskap inom området så hade jag en annan aspekt jag tror har betydelse. Jag har själv Jet men de har väl enbart tankkort. Tex Statiol har väl tankkort som man kan få med kombinerat mastercard/visa, eller är jag fel ute? Hur långt detta går vet jag inte, men tex Ica har ju egen bank nu som du kan ha konto på, finns liknande för något bensinbolag. I så fall är ju detta en aspekt man kan ha i åtanke, vill man enbart ha det som tankkort eller vill man ha kombinerat. Någon som har mer belägg för ovanstående istället för mina lösa funderingar. Mvh Erik |
|
|
Har JET-kort o är som tidigare inlägg är det oftast billigast. Fördelen med JET är även den inte har någon butik så att man är tvungen att köpa veckans alla biltidningar :) |
|
|
Ekan: helt riktigt att Statoil har ett mastercard. Med detta så får du rabatt på bensinen (antal öre beror på hur mycket du tankat senaste året) samt att du 1% tillbaka på allt du handlar i alla affärer, dvs betalar jag 800kr matkassar på Ica med kortet så får jag 8kr tillbaka från Statoil (betalas ut en gång per månad). Drar men dessutom sitt Ica-kort först utan att betala med det så får man ytterligare 1% tillbaka från Ica... Fler tricks är ju att man på OK kan koppla vilket kreditkort som helst till sitt OK-bonuskort. Har således kopplat mitt Statoil-kort till mitt OK-bonuskort. Tankar jag på OK och betalar med Statoil-kortet så registreras dels återbäring på OK och dels så får jag 1% (ca. 11 öre/liter) tillbaka från Statoil. Tanka på Jet och betala med Statoil-kortet ger även det 1% tillbaka, dvs du får det lägsta priset - ca. 11 öre. I princip så betalar jag det mesta under månaden med Statoilkortet så det blir ju några 100-lappar i återbäring varje månad. För att dra full nytta av Statoils återbäring så kräver dom att man tankar 1200 liter/år annars är det 0,5% som gäller. Själv tankar man kanske 4000 liter per år och bara för att man har ett Statoil-kort så behöver ju inte alla liter komma därifrån... ___ //Ulf |
|
|
På kort från Shell, OKQ8 och Preem (vet ej hur det är med dom andra) kan man sätta in pengar och ha som ett slags sparkonto med bra ränta. Shell ger några öre extra rabatt om man kör sparkontovarianten. OKQ8 ger 24 öre / liter i återbäring (vid medlemsskap) plus att du får 2,4 % i återbäring på allt (nästan) annat du handlar på macken. Dessutom har dom oxå ett kort med mastercardfunktion. Ej hundra på hur det funkar med återbäring utanför föreningen. Just nu bjuder dom på årsavgiften första året och tar 95 kr för nästkommande år. Har själv 1 preemkort, 1 shellkort samt 3 OKQ8kort. Kostar ju ingenting, så det är lika bra att ha lite att välja på. Trist att närma sig soppatorsk, rulla in på närmsta mack o upptäcka att du bara har kort hos konkurrenten.... |
|
| Jag anslöt mitt VISA kort till preem, man får lite rabatt men framförallt så slipper man ytterligare ett kort med ytterligare en kod att hålla reda på, dessutom finns det ju gott om Preem mackar i västsverige. | |
|
Jag har Statoil-kort. Anledningen till att jag valde just Statoil var för att de kom med ett erbjudande i rätt stund. Jag var student och fick således ingen kredit beviljad hos andra bolag. Statoil skickade ut ett erbjudande om att öppna ett "U26-kort" (Under 26) hos dem. Det gick ut på att om man hade fullt CSN så fick man en kredit på 3.000 kr. Detta nappade jag på, och att sedan utöka krediten när jag fick fast anställning efter studierna gick med ett enkelt telefonsamtal. Jag tankar idag så att jag har en öresrabatt på 25 öre per liter. Detta innebär i praktiken att jag tankar till ungefär samma pris som på JET, ibland t.o.m. billigare. Vet inte om det fortfarande stämmer, men när jag hade kontakt med JET för ett par år sedan så erbjöd de inga öresrabatter utan sa att de hade "lågt pris direkt i pumpen". Var på väg att skaffa JET-kort ett tag, men efter att ha fått stora problem vid 3 tillfällen där jag matade in pengar i deras automater utan att få bensin så bestämde jag mig för att inte gynna dem mer. Fel kan det bli hos alla, men deras bemötande och brist på service gjorde att de kunde räkna bort mig som kund. Men mitt råd till dig är som följer: kontrollera följande: * Vilka rabatter erbjuder resp. bolag? * Finns det bra täckning av det bolaget i närheten av där du bor och där du brukar röra dig? * Är det viktigt att macken är bemannad? Om ja så går ju t.ex. JET bort. * Kommer det att vara intressant med alternativa drivmedel? Erbjuder bolaget det? Överhuvudtaget eller inte alls? Bara på vissa mackar? Lycka till! |
|
|
statoil mastercard tycker det är roligt att få massor med poäng för att köpa finndiesel blåsa SkatteSverige två gånger känns bra lite öga för öga "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
| OK/Q8 ger 20 öre rabatt på bemannad station ock 30 öre på obemannad station. Givetvis har jag kortet anlslutet till visakortet också. OK/Q8 kanske inte alltid är billigast men jag bryr mej inte om ören hit eller dit heller. OK/Q8 har ett bra koncept med GDS hallar,reservdelar plus det mesta annat. | |
|
Jag har ett Shell och ett Preem kort, fungerar perfekt här nere. Men har märkt att längs E4 är det väldigt ont om mackar från dessa företag. Som tur är går det ofta att tanka på Visa kortet. /Fredrik |
|
|
Har ett Q8 kort, den närmaste macken där jag bor, smidigast så tycker jag. Här om dagen så hade den obemannade macken satt fel pris på bensinen, 19.05kr. Dyrast i Sverige, en kille tankade där när han förvånad bara fick ut ca 5 liter på sin 100 lapp. |
|
|
Jag har de flesta korten men har oftast tankat där det är billigast. Har dock fått mig en tankeställare ang vårt beroende av Mellersta Östern och den hysteri som pågår där. Jag håller på att svänga över till att försöka tanka bensin som inte kommer därifrån, tex Norskt. Se separat tråd i detta forum. /Vincent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.