AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.817

Pris/värdering 330CD

ma
222
mats_hajen
320i Touring -96
320i Sedan -93 Reservdelsbil
Audi A4 Avant 2.0tdiQ -08

Har hittat en trevlig diesel coupe till salu, har även provkört den o den går allt för väl!

Frågan är priset..
Tillverkad 06/2003 (enligt annonsen åsmodell 2004 lustigt nog?) uttagen april 2004, 5000 mil, silver, m-paket, 18" fälgar, skinn, xenon mm. mm.

Vad anser ni är "rätt" pris??

Då det inte finns så många andra diesel coupe o jämföra med, så får man väl jämföra med sedan versionen (och så lägga till lite för coupe).
Hur mycket skiljer priset sig mellan 03or och 04or?
(med likvärdig utrustning, mil mm)

Tack på förhand!
ErikJ
ska nog ligga runt 240 tusen...
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Mycket ovanlig är 330CD...en sån skulle man vilja ha..=) Runt 250 kanske? kolla på bilpriser.se så får du en liten hink. Annan diesel coupé som är snygg är MB CLK270 CDI.
ma
222
mats_hajen
320i Touring -96

Tack, ska kolla där.

Var på bmw i norrköping idag o frågade, och de sa ungefär samma som ni.
När jag sa vad firman vill ha för bilen, sa försäljaren bara "Grattis".

Glömde dock o fråga hur mycket priset skiljer sig mellan 03 och 04?
Någon här som kanske har nån ide?

Jag är inte mycket för MB faktiskt, mest för sakens skull :P
Jag kan säga att dom vill nog ha mer än 240 - 250tusen för den bilen, de är jag nästan säker på, en bensinare av den modellen med oneblock framlysena dvs. den nya modellen av dom. kostar upp mot 300tusen och vissa mer. nere i tyskland hittar ni dom INTE billigare än runt 220tusen, plus vad de kostar att ta hem den, dvs ca. 10tusen, så jag har svårt att tänka mej att priserna borde ligga detsamma här hemme. inte för att jag är expert, men rätt påläst och jag har själv en 330CD. Räkna på mellan 250 - 280tusen för en sådan i dagsläget i SVERIGE och med dom milen. enligt mej iallafall

Mvh Patrik
patrikplayer

Borde inte den ringa nybilsförsäljningen av just 330cd speglas i
priset som beg? Alltså även om det är en underbar bil verkar ju inte efterfrågan för just snabb dieselcoupé vara spec stor i Sverige.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tillverkad 06/2003 så lär det vara en 03:a.

Utrurstningsmässigt är den ju helt rätt. Det enda som jag saknar är Navi men begärt pris 329' känns väl i högsta laget.

Tror inte att denna modell är speciellt lättsåld i Sverige men det är möjligt att det begränsade utbudet kan hålla uppe andrahandsvärdet...

Länk

___
//Ulf
Det Tyska priset är vad som är riktmärke även för Sverige, ligger det Svenska långt över så kommer köparna ta in en egen i stället, priset för 330Ci och 330d är andra förhållningspunkter, om man nu absolut vill köpa i Sverige och inte hittar en 330Cd, ännu mer udda är min favorit 330Cd Cabrio, för kraftfull snål diesel är det närmaste en V8 det går att komma i E46, finns det någon i Sverige?

Mvh Stephan
I oktober-05 hade det byggts 381st 330Cd Cabrio, hur många blir det totalt? 1000st eller under?

Mvh Stephan
ma
222
mats_hajen
320i Touring -96

Så denna tråd har vaknat igen :)
Och det är just den bilen som "Programmer" hittat jag varit o kollat på.
Och som synes finns den fortfarande kvar, till samma pris.

Jag tycker det verkar som att den mer är ett lockbete, då den aldrig stått i hallen när jag bara åkt dit för o kolla, utan enligt bilfirman har de den står på annat ställe "för att det inte går att ha en sån bil stå här, för då kommer det bara massa folk för att provköra".
Jag misstänker mer att det är någon annan som kör med den (då den inte är registrerad på firman, utan en privatperson) och kommer det någon som verkligen vill betala det priset så säljer de den.

Och om dom verkligen vill sälja den, varför inte lägga ut ett par bilder?
Det var ju ändå i februari ja provkörde o kollade på den, tycker ju att det blivit lite bättre väder att fota i.. men men det är ju ja det...
Synd på en så trevlig bil att vara så dyr...

Var på samma ställe o kollade på en 320 tidigare, (då till rimligare pris och med bild faktiskt), jag misstänker att det var samma sak med den, då den också stod på denna privatperson, och inte heller stod i hallen.

Det är mina tankar om firman, men det är säkert andra som har en annan uppfattning. :)

menmen, ja hittar nog nånannan om ja får såld på min 323 nångång.
Verkar vara dött på E36 coupe marknaden :(
Har fått vittring på en 330Cd -05 med manuell växellåda. Jag har läst att en manuell 330d sedan klarar miljöklass 2005 från och med 2004 års modell. Förmodar att detta då också gäller Coupén? Finns det någon kalenderbitare som vet?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mats hajen: Var det stället autotaktik i Åkersberga?
Mvh
Asken
ma
222
mats_hajen
320i Touring -96

Asken:
Nej, det var Bilpunkten i Linköping jag var o kollade på bilen.
Den fanns även tidigare på BMW handlaren i Karlstad.
Nån som gjort nåt seriöst prutningsförsök på den de har på Bilpunkten?
Tycker 299" känns i saftigaste laget eller?

ma
222
mats_hajen
320i Touring -96

Seriöst o seriöst, var iaf o visade upp min gamla bil, o fick då ett mellanpris på 279 om jag inte minns fel, (det var på den tiden den kostade 329).
visst, det var ett bättre bud än vad jag fick nere i skåne där ja bytte, men utgångspriset är ju alldeles för högt.

När jag till o med var o frågade på BMW i norrköping och de tyckte den låg högt i pris. När ja sa vad de skulle ha för den, sa han mest "Lycka till".
Jag minns inte riktigt vad han sa för rimligt pris dock, men för högt är det.
(eller var då iaf, när den kostade 329).

Det var i vintras ja va o kolla på den, och då låg den på 5000 mil, nu såg ja att det stod 6000 mil, så mina misstankar om det där med ägandet kvarstår!

Nya annonsen:
Länk

/Mats A.
Jag tycker nog att runt 275" borde vara mer rimligt för den.
De är ju inte sådär superbilliga ens i Tyskland.
Din teori om att det kanske har den mer som "showbil" än att de verkligen vill sälja den kanske stämmer eftersom de ju aldrig lär få nästan 300" för den ändå.

Tycker den ser väldigt fräsch ut men jag är egentligen ute efter en bil med aut och helskinn eftersom jag inte är så förtjust i alcantaraklädseln som brukar vara i bilar med M-pkt. Blir väl till att köpa "rätt" bil i Tyskland istället så fort jag blir av med min nuvarande bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.