|
|
|
|---|---|
|
När jag kommer ut från Ikea så e hela min förarsida intryckt å lister borta.Lacken är skrapad så mycket att dörren måste lackas om helt å hållet.Även bakdörren har fått sig en smäll + att listen är borta.Tycker det är för jävligt att folk bara drar utan att meddela sig detta till mig genoma att skriva en lapp´´Ledsen men jag har skadat din bil,ring mig´´.Va fan e det för människor som inte kan ta en sådan sak rakt av??e man rädd eller?.Nu har jag ringt Polisen och ska visa upp den i morrn.Vad gör försäkringsbolagen när det händer sådana här saker?.Har en halvförsäkring på bilen. BMW e lag | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan vara väldigt svårt i vissa fall att påvisa parkskada tyvärr! Allt jag kan önska dig är lycka till och vad beträffar smitaren, så hoppas jag han får vad han förtjänar vid tillfälle! Jag vet hur du känner, man blir så j...a förbannad. Hade köpt ny bil -99 och efter 37 mil var jag på stormarknaden i närheten av där jag bor. När jag kom tillbaka till bilen hade jag fått dörruppslag i båda dörrar på vänster sida!! 100 mil senare var det dags igen, på samma ställe! Ett stort runt hål i reg plåten samt att glasfiberfronten var spräckt. Detta hade skett efter en dragkula på en Volvo 745 som backat mot min bil,bilen stog kvar med reflex rester från min skylt. Tyvärr istället för att ta reg nummer sparkade jag in förardörren samt drog med nyckeln över huven av ren ilska,fel av mig, men fan vad skönt det kändes just då!! MVH Patrik |
|
Fy f*n vad surt! Tycker det är skit att man inte kan parkera kärran med vetskapen att få bilen pajad. Ja menar var den skyldige helt borta?, om du säger att hela sidan var intryckt så måste väl det ändå krävas en hel del kraft? Vad stog bilen? Samma pryl hände mig med min Audi för länge sen, hade tur i oturen och SÅG händelseförloppet. En gammal tant i en saab 9-3 tryckte min dörr på förarsidan. Skrev papper och löste det hela. Vet ej hur det blir i ditt fall men skulle tro att om inga vittnen sett någe kan det bli surt med självrisken. Tror att halvförsäkringen täcker såna här skador. 525:an ställs lätt på familjeparkeringen då det är var ledigt. Hoppas det ordnar sig! mvh Mange. |
|
|
mm,men jag hade min tjej med mig som vittne till detta. BMW e lag |
|
|
Cstjawa:Polisanmälan sen till Tff.se så kanske dem ersätter dina skador på bilen ,F-bolaget gör det inte :-( Vittne behövs för att det ska gå igenom. Tråkigt tråkigt. Mpower |
|
|
...han skrev ju precis att han hade vittne? Wilhelm Svenselius |
|
|
W2k:Det behövs för Tff.Försäkringen täcker inte hur många vittnen man har,Vagnskadedelen går in på smitolyckor.... Men tack för påpekandet ändå :-) Mpower |
|
|
vadå? om jag inte hade me min tjej i bilen så hade jag inte fått någon hjälp från försäkringsbolaget?Låter ju tragiskt,då alla måste ha me sig ett vittne för att vara säker på att få hjälp om det händer någe me bilen BMW e lag |
|
|
cstjawa:Om du haft vagnskadeförsäkring så behövs inga vittnen men du hade halv?Om du har halv så måste man ha vittne för att få från Tff kanske går ändå men jag tror inte det. Tex, om någon slagit in rutan för att ta stereon så behövs inte vittne eftersom det går på stöld delen i halv försäkringen! Hur som helst tycker jag du ska ringa F-bolaget och prata med dem. Mpower |
|
|
Har lämnat in åtskilliga bilar för parkeringsskada, detta gäller allt från dörruppslag till mindre kollisioner. En utav bilarna var rejält intryckt i fronten, har aldrig varit några tveksamheter. Kostar ca 1800kr i självrisk har jag för mig. |
|
|
dum fråga, men vad står tff för? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
tarzan325:Trafikförsäkringsföreningen=alla försäkringsbolag tillsammans gå in på Tff.se kan vara bra när elendet är framme som för cstjawa! Mpower |
|
| um, vadå? Kräver tff vittnen? Nån som kan reda ut detta ytterligare? Nu får man ju ytterligare inspiration att tjuv-koppla PDCn till en siren o strob... | |
|
Hehe,ja du,då kan jag ju hoppas på att hela Ikea såg vad som hände just där på parkeringen runt kl 17.15 i dag.Kan förstå om försäkringbolagen är försiktiga men nån gräns måste väl endå finnas för oss bilister?.Röv--let som kör sönder min bil ska väl INTE få rätten att ta ifrån mig min rätt att få hjälp?när dom kvaddat min bil å smitit från platsen.Vill inte ens tänken på vad jag hade gjort om jag såg det hela,blir rädd. BMW e lag |
|
|
cstjawa:Din tjej kan vittna om att bilen var i fint skick när ni gick in på ikea väll!?Det borde räcka för tff. Du har inte rätt till ersättning med halvförsäkring,jävligt men sant och om den skyldige varit ärlig så hade hans/hennes trafikförsäkring gått in och betalat! Mpower |
|
|
Hehe,det verkar bli billigare att lämna in den på en verkstad där jag bor än betala självrisken till trafikförsäkringsföreningen.Dom vill ha 1985:- men verkstan tar endast 1100:för att fixa det intrykta delarna på dörren.Sen så har man ju en kompis som kan lacka bilen för en platta öl så just nu går allt åt rätt håll,skönt.I dag ringde det en dam till mig å var såååå ledsen,det var hon som smällt in i min bil.Kan förstå det sa jag men varför stod du inte kvar eller skrev en lapp med uppgifter på frågade jag,ja jag fick hjärnsläpp och drog bara i väg.Sen så fråga jag henne hur hon fick tag på mitt telenr,Ja du sa hon,vi är grannar med varann.Hon bor alltså på samma gata som jag en port ifrån mig.Hon såg min bil i går och kollade sen var jag gick in i för port och kollade sen upp mitt namn.Jag tror ju att hon fick kalla fötter för jag var ut sen å tittade på hennes bil,en vit bil med min gröna färg på hehe.Hon kommer att ersätta mig för allt sa hon så det är ju bra,tänkte nämligen lacka om hela bilen hehe. BMW e lag |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ja du! sicken tur i oturen då! Då får smitaren vad hon förtjänar ändå! Hi Hi MVH Patrik |
|
Lite lurig tant då,kul att det ordnar sig för dig och det är alltid jobbigt med sånt här även att man slipper betala! Mpower |
|
|
Skönt att det ordnar sig.. Lägger även till att tff kräver att man VET att det varit ett trafikförsäkrat fordon som gjort skadan, det räcker inte att det finns lackrester och annat kvar.. enda sättet att bevisa att det var ett trafikförsäkrat fordon är alltså... (kan ni gissa) att visa upp fordonet som gjorde skadan!!! (så jävligt var det iaf när jag råkade ut för det) |
|
|
Skönt att det ordnade sej. Förra veckan på praktiken (BMW auktoriserad verkstad) Va det någon framåt kvällen som nosade på en M5 E60 för att sedan smita från platsen, blev en ganska stor skada så den som körde på den måste märkt det. Men kunden hade ju lämnat in den till verkstaden i nyskick, så det va ju bara för oss att fixa den efter som det är verkstaden som har ansvar för bilen från kunden lämnar den tills han hämtar ut den. Tur för honnom att det hände precis då och inte när den stog i stan eller dyligt. Va bara tvungen att tala om det :) Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.