|
|
|
|---|---|
|
när jag ligger å kör 1:an och 2:an och just när bakdäcken börjar spinna så börjar det DUNKA i bakvagnen och hela bakvagnen studsar ? Vad kan det vara för fel ? Dämparna ? Silentblocken ? // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" | |
| Låter som du har kassa dämpare | |
| Är ingen expert på ämnet, men efter vad jag har hört så är väl inte silentblocken de mest hållbara som jag har föstått det. | |
| Tror inte det är dom nu(men vad vet jag). dulleh om du gasar/släpp å gör så, får du fram klonket då? då är det troligtvis blocken! Annars är det nog dämparna som inte orkar hålla kvar däcken mot vägen (om du förstår ) | |
|
om jag gasar å släpper så låter det ingenting.. utan det är när bilen spinner på snö/modd som det kommer fram. det är som att den vill ha fäste ibland å ibland inte :S // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
| Däcken letar fäste! | |
|
Jag tror mer på silentblocken.. Mvh Jojje |
|
|
Silentblocken..... Billy B10 , Alpina CS Länk |
|
| Har typ samma ljud från bakvagnen jag å! Men endast på 2:ans växel och underlag spelar ingen roll! | |
|
finns det några andra silentblock förutom orginal att köpa ? någon kraftigare modell kanske ? // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
| Skulle väl va M5:ans ifall dessa e grövre? | |
|
Ja nu när jag läser det "riktigt" så kan nog jag oxå sätta en slant på blocken hehe kanske inte ska öppna munnen för snabbt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.