AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
596

Mysko batteriurladdning på 330

BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Hej

Igår när jag skulle köra iväg på morgonen vägrade bilen att starta. Det bara klickade när jag vred om nyckeln. Det visade sig att batteriet hade laddat ur. Nu var det ju i och för sig ganska kallt och jag har heller inte kört så mycket de senaste veckorna (kanske var 3:e dag eller så) men jag tycker ändå att det verkar aningen konstigt att batteriet lämnar in så pass snabbt (-02 med drygt 3500 mil). I mellandagarna körde jag dessutom mycket och långa sträckor (ca 100 mil).

Kan batteriet verkligen ladda ur så snabbt? Eller kan det finnas något annat bakomliggande problem?

Tacksam för alla råd. Ska ta den till verkstan imorgon, om jag får igång den det vill säga...
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
har du kollat batterivatten?

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
Ett 4 år gammalt batteri kan utan problem lämna in.
Prova ladda batteriet över natten för att se om de väcker batteriet till liv. Att kolla nivån i cellerna är även det en bra idé innan du sätter det på laddning.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har du otur så kan livslängden på ett batteri vara 2.5-3 år, så det är nog dags till att byta

MvH Bmw 4-ever
Hade samma problem runt julas. laddade det över natten, nu funkar det klockrent!

Raymond
----if it ain´t broke don´t try to fix it-------
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
hade samma problem men hos mig var det motståndsfläkten som var boven...du kan lyssna efter om du hör nåt ljud ifrån ac,, eller om den blåser lite gran när du har stängt av bilen..om du hör så e det förmodligen samma fel..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.