|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag undrar om man kan koppla in vilken mp3 spelare som helst i det AUX kit som BMW säljer (art.nr: 65120153503)? Alltså inte bara IPOD utan vilken mp3 spelare som helst! Vad är det för kontakt (sladd) som behövs? Tacksam för svar //Jocke | |
| AUX kontakten är en 3,5mm stereo mini-tele, samma som på dom flesta hörlurar. | |
|
OK! Tack! Det går alltså koppla in vilken mp3 spelare som helst då, och inte bara Ipod?? //Jokce |
|
| Iaf, original aux ingången i 1-serien och i en väns e90. Sen om det gäller överlag är en annan sak. | |
| ja, ska gå utmärkt. | |
| OK! En sån kabel går väl köpa i stort sett var som helst då?? | |
|
Visst borde man kunna använda mobilen och koppla in i BMW AUX-kit, och sedan använda mobilen som mp3??? //Jocke |
|
| Allt som kan skicka vanlig linje-ut signal ska funka. Kan du koppla den till stereon hemma så funkar det till AUX ingången. | |
|
AUX "kittet" som man köper från BMW har i ena änden en konatakt som passar den enhet man har, i ditt fall art.nr: 65120153503 som är anpassat till on-board monitor/navi system. I andra änden sitter en tele-hona 3,5mm som man fördel monterar i handsfacket. Det du sen får fixa är en kabel med 3,5mm tele hanar i båda ändarna för att koppla ihop mp3 spelaren till uttaget i handsfacket vilket inte kostar många kronor. M.a.o har du bara rätt sladd mellan mobilen/mp3 spelaren och uttaget är det inga problem. Du kan även efter monteringen ställa ingångskänsligheten med förvals knapparna på monitorn. Hoppas det klarnar lite... //Janne |
|
|
Tack! En fråga bara, vad menar du med ingångskänsligheten?? //Jocke |
|
|
Jo, när du växlar från radio eller cd till din mp3pelare (aux ingången) så kan signalen bli väldigt låg eller hög. De du kan göra då är att "kalibrera" signalen så att ljudet från din aux-enhet ligger i nivå med radion & cd:n genom att välja ett lämpligt läge med siffertangenterna på navin. Hoppas det gav svar på din fråga... //Janne |
|
| Tack | |
|
Har ni inte 2 jack kontakter i mittkonsollen bak? Kan mna inte andvända dom lika gärna? Fattar inte annars vad dom är till för.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Dom är till för extern skärm samt om du vill koppla in en dvd. Ljudet blir dock i mono. //Janne |
|
|
Jag undrar om man kan koppla in en extern DVD-spelare på AUX-uttaget i bilen och få bild och ljud i monitorn i bilen (BMW Prof.)?? //Jocke |
|
|
Jag har kollat runt på forumet, men inte hittat nåt om detta i klarspråk. Ingen som vet om det är möjligt att koppla in en extern DVD-spelare på AUX-uttaget i bilen? //Jocke |
|
|
jafog Nej det går inte. Jag har ställt liknande frågor för att få bild från extern källa i navin men man måste först få till en linje ingång till navin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.