|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har tyvärr inget garage åt min 740, den står ute i snö och nu regn, bor i gbg. Jag drog ner på stan idag för ett litet möte, parkera bilen i ett p-hus, inga problem så långt. När jag hämta kärran efter ett par timmar så larmar växellådan och nödprogrammet går i? Bilen har ju stått stilla? Jag börjar misstänka något litet trevligt elfel, smältvatten? Får se vad som händer tills imorgon, det kanske lagar sig självt... mvh /Pontus | |
|
För att ge lite mer info, När jag sku starta upp bilen idag så kvarstod problemet. Jag hissade upp henne och fann att jag hade ett mindre snö/isberg mellan motor/växellåda och skydds plasten. Det var väldigt dåligt skottat när jag körde iväg igår morse. Jag pilla loss all is och snö. Larmet var kvar. Jag lät bilen stå på tomgång i en halvtimme för att smälta loss all is. Nu när jag var ute och prova bilen igen så funkar allt som det ska, inga larm och hon växlar som hon skall. Det blir till att skruva ner all skydds plast och kolla över alla sladdar och kontakter därunder. mvh /Pontus |
|
|
med lite tur behöver det inte vara farligt det som hänt, har varit med om detta förr att automatare varnar när det kommer in fukt runt lådan, har ingen förklaring varför och hur men i dom fall jagtänker på så var det ingen fara. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bra är att ha koll på batteriets status, ett dåligt laddad batteri ger ofta växlellådsprograms fel , samt även fukt i anslutningskontakten till lådan. ///MVH Hasso Länk |
| Jo batteriet är viktigt, för mig slutar ABS/Antislir att fungera när batteriet är dåligt. Blir bra om man kör en stund så det hinner laddas upp lite bättre, men batteriladdare 1 dygn är det som behövs egentligen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.