AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
705

Hur laga sportluftfilter till en E34

Har tänkt laga sportluftfilter på min 525 E34 -94 men märkte att där låg 2 luftmätare varav den ena e i den orginala luftfiltretshålare. hur ska jag laga d? någå ideer och va gör sportluftfiltret till bilen om allt annat e orginal? (sportigare ljud, mer effekt?)
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
oftast är det ljudet som blir trevligare (och med lite tur kanske 2-3hp). Dock är det inte alla bilar som mår bra av det. Vet iaf att subaru Ipreza ska man INTE sätta i sportluftfilter (typ koniskt). Hört flera och sett en motor som blivit utsatt med detta. Motorn får för mager blandning och resulterar i en skuren motor,,, den halva motor jag tittade på blev inte så billig att laga.

På många turbo bilar med chip, sportsystem och sportluftfilter så kan det hända mycket (50-70hp utan svårigheter), men på sugmotor är det nog ljudet och att det ser lite snyggare ut under huven.
52
72
525M
525 Sportlimo -94
50 - 70 häst?!
Vad ska du ha för motor då?
Big Block V8 med moppefilter?

Men nu ska vi inte bara klaga här, till Mr Anderssons fråga:
Om du har ett schysst avskärmat filter så kan du kanske räkna med att plocka ut någonstans runt 2 - 6 hästar.

//Gustav
när ja satt sportfilter på 530:in tyckte jag bara att den lät bättre, bilen gick sämre än med vanligt filter, men det är ju va ja tycker ;)

Vad tycker ni om sportfilter som ersätter de orginala filtret alltså inte koniskt utan d blir inne i orginala luft filtrets hållare. lite krångligt formulerad fråga kanske men. jag tänkte att sådant e kanske bättre än koniskt filter vet inte men om d e dyrare så kanske d säger någonting om kvaliteten också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.