|
|
|
|---|---|
| Har tänkt laga sportluftfilter på min 525 E34 -94 men märkte att där låg 2 luftmätare varav den ena e i den orginala luftfiltretshålare. hur ska jag laga d? någå ideer och va gör sportluftfiltret till bilen om allt annat e orginal? (sportigare ljud, mer effekt?) | |
|
oftast är det ljudet som blir trevligare (och med lite tur kanske 2-3hp). Dock är det inte alla bilar som mår bra av det. Vet iaf att subaru Ipreza ska man INTE sätta i sportluftfilter (typ koniskt). Hört flera och sett en motor som blivit utsatt med detta. Motorn får för mager blandning och resulterar i en skuren motor,,, den halva motor jag tittade på blev inte så billig att laga. På många turbo bilar med chip, sportsystem och sportluftfilter så kan det hända mycket (50-70hp utan svårigheter), men på sugmotor är det nog ljudet och att det ser lite snyggare ut under huven. |
|
|
50 - 70 häst?! Vad ska du ha för motor då? Big Block V8 med moppefilter? Men nu ska vi inte bara klaga här, till Mr Anderssons fråga: Om du har ett schysst avskärmat filter så kan du kanske räkna med att plocka ut någonstans runt 2 - 6 hästar. //Gustav |
|
|
när ja satt sportfilter på 530:in tyckte jag bara att den lät bättre, bilen gick sämre än med vanligt filter, men det är ju va ja tycker ;) |
|
| Vad tycker ni om sportfilter som ersätter de orginala filtret alltså inte koniskt utan d blir inne i orginala luft filtrets hållare. lite krångligt formulerad fråga kanske men. jag tänkte att sådant e kanske bättre än koniskt filter vet inte men om d e dyrare så kanske d säger någonting om kvaliteten också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.