AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.966

BMW 540 Touring i Örebro

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jepp och höjt priset lite grann, bilen hade fått en buckla på huven från en lastbil som skulle repas och lackas om, och ett M-paket fanns visst på hyllan.
Gör ju bilen inte mindre atraktiv för de flesta. Snygg var den redan innan M-packeteringen.

///MVH Hasso
Länk
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Den står fortfarande høgst på min ønskelista... Jag tror jag har en løsning i sikte...!

Micke
Den kanske är värd en titt. Ser fin ut. Letar egentligen 330 kombi men man e väl inte sämre än att man kan ändra sig =)
Tycker den är prisvärd om allt stämmer.

Juhas 530i
Micke! Gå in på autotalli.com och kolla på bmw:er i Finland. Tror att det blir billigare att handla där. Bilpriserna där hemma har rasat rejält efter EU inträdet medan importen är lika bökigt som det alltid varit! Kollade bara hastigt och hittade inga fräscha 540n men 530D är väl inte fel det heller?

Sök på nätet efter bilhandlare och du hittar garanterat en lika fin bil för mindre slantar (om det nu är så att du ska betala 150 000 kr i skatt för importen).
Juhas 530i
Länk
Juhas 530i
Mest diesel i Finland...
Länk
mi
525
mikren-6
Juhas 530i,

Diesel är mycket populärt i Finland just nu. Ser du på andelen 5-serie bilar som importeras till Finland är det ca. 80% diesel. Problemet är att det inte är intressant før mig eftersom jag kør så lite. Jag har letat 540 Touring -01 och nyare i Finland men de kan du nästan räkna på ena handens fingrar, särskilt om man vill ha lite extra utrustning. Därfør blir det att titta utomlands, även om det kostar lite extra.

Micke
Juhas 530i
Micke!
Är du skriven i Finland? Och jobbar i Norge? Då borde du kanske undersöka möjligheten till att skaffa dig en skattefri bil. Dom flesta finländare skaffar sig nya fina bilar när dom "utstationeras" i Norge ...det är bilar med röda exportskyltar som får köras utanför EU dvs Norge. Ser dom ofta här (jobbar själv i oljelandet). Nackdelen är att man inte får köra i Finland förstås...
Juhas 530i
Fast den silverfärgade touringen du är intresserad av ser ju verkligen fräscht ut! Är själv sugen på en 540 men med tanke på det norska avgiftssystemet blir det nog en 520D istället!

Mvh Juha
mi
525
mikren-6
Juha,

Jo jag är skriven i Finland, men jag har bara tre veckor kvar på min Norge-kommendering så køpa skattefritt är inte aktuellt. Jag har provkørt en 540 och efter det så bestämde jag mig vad det blir før bil nästa gång...!

Micke
Har provkört en klockren 540 Touring. Ringde oxå till bilfirman som, enligt service boken, servat bilen sist i Tyskland & det stämde rakt igenom. Har nu bara ett problem kvar som hindrar mig från att slå till...Måste sälja min Jeep cherokee för firman kan tyvärr inte ta den i inbyte. Hmmm... Först letade jag 3-serien & nu vill jag ha 540...Ingen logik alls i det hehe =) Ngn som letar Cherokee?? ;)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tyvärr är den felservad i Sverige dessutom av Nya bilhuset I eskilstuna vilket inte är någon bra referens och bara en oljeservice istället för första Inpektion II a 8000 kr typ , är väl det enda som talar emot denna bil
har rullat typ hela livet på samma stift typ.mm.
Men bilen är helfräsch och jäkligt snygg men räkna med en INSP II det första som ska göras.

///MVH Hasso
Länk
Jo jag såg att Inspektion 2 står på tur. Försäljaren lovade mig dock att den skulle vara gjord innan leverans. Endast oljebyte/filter är mkt riktigt gjort.
Det är ju mycket viktigt att serviceintervallerna sköts.

Är detta en bil som ni rekomenderar att inte köpa, skulle vilja ha den men blir osäker när jag läser här :(
Kan väldigt lite om detta, så är det ngon som vet skulle jag vara tacksam för svar :)
Har även letat 528 men finns inte så många, behöver ha till att dra tung husvagn....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nej då det finns inget negativt alls att säga om denna bil, den är riktigt fräsch och snygg.
Förutom en överhoppad Inspektion II med ett antal mil, fick en oljeservice i stället. Men får den en Inspektion II så är allt OK.

///MVH Hasso
Länk
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Verkar inte finnas kvar nu, någon här som köpt den? :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Snyggingen är till salu igen.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.