|
|
|
|---|---|
|
Jag och sambon börjar fundera på att byta bil, men vet inte riktigt om vi ska göra det, det på grund av att vi köpte vår bil ny. Vi kommer inte fram till vad som är bäst, sälja bilen till sommarn/hösten, då är bilen två år och har fabriks garanti kvar och få ut mer pengar för den, eller vänta något år till och sälja sen, och då naturligt viss få mindre betalt. Nästa bil blir troligen något som är typ ett år gammal så att man kommer undan det största förlusten som man gör som första ägare. Vad tycker ni? Hur skulle ni göra? Till saken hör att vi är otroligt nöjda med bilen trots att det inte är BMW. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tjena Abbe! Känner igen mig så väl i det du funderar över. Det man får överväga är, behöver man större bil pga familjen/hund? Trivs man ej med bilen? Vill man ha nytt för att man vill ha omväxling? Börjar man misstänka ev framtida bekymmer pga värdeminskning,lån/ekonomi? Jag har i vilket fall behållt mina bilar vid 2 tillfällen,tills jag tyckte att bilen var gammal nog resp utökning av familj. Tål säkert att fundera över om du ska behålla bilen va? MVH Patrik |
|
Det är ganska mycket nöjet med att byta bil som spökar för min del, för sambon är det lite mer ekonomin. Större bil behöver vi inte, vi trivs med bilen, något fel förväntar vi oss inte att det ska dyka upp då bilen i dags läget gått ca 2300 mil. Det som jag inte riktigt nöjd med är att det är fel hjuls drift!! Men egentligen är det väl ok det också! Svår dilemma det här! :-) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Mitt råd till dig broder, behåll bilen tills i vår, kanske du har ändrat dig eller vill ha ny bil ännu mer. Skulle tro att det är lika svårt att bli av med den nu som till våren,men du får säkert mer för den i vår!!! Lycka till MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.