|
|
|
|---|---|
|
Ledsen för att jag frågat detta förut, men jag fick aldrig något svar den gången... På den vattentempgivare som nu sitter monterad är det två kontaktstift. Det ena går naturligtvis till mätaren i instrumenthuset, men vart 17 går det andra? Om man följer kabeln så försvinner den in i en härva med andra kablar som (jag tror?) går in i torpedväggen? Har provat att ta loss kabeln, men märker ingen skillnad... Nån funktion måste den väl ändå ha? Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 | |
| Kan vara till databoxen, låter väl troligt i alla fall.. Om du inte har några fel, varför bry sig? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen mår dåligt av bilintresse och kunskap:) och frågar man inte så får man inget veta. MVH Hasso |
|
Jag håller väl med dig om grundtanken :) Men, om man skall ha reda på vart alla specifika kablar går, så får man väl snart ha en egen avdelning för elscheman ;) |
|
|
Tack hasso! Jo, jag frågar eftersom jag misstänker att tempgivaren är kass. Har haft problem med att få upp rätt arbetstemperatur och har bytt termostat i omgångar + en massa andra åtgärder, men har ej bytt givaren ännu (tänkte slippa referera till den tidigare, ganska långa diskussionen, därav den inledande ursäkten). Har tittat på både Mekonomen och BMW-original, men de givarna har bara har ett stift och ser dessutom ser annorlunda ut än den som nu sitter monterad... Skit samma! Ska testa att byta. Var mest nyfiken... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tänk vilken dröm att ha ett komplett elschema till en e39 :) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.