|
|
|
|---|---|
| När jag kom hem och körde bilen in i garaget så märkte jag att abs lampan började lysa så jag backade ut igen och prövade om abs ändå skulle fungera men d gjorde den inte. vad kan problemet vara? Någon som har en aning? läste att d kan vara abs givare som d e felet på.. men jag tänkte att finns d inget annat d kan vara skulle ju inte vilja pröva byta en vart efter och kolla om den slocknar dom e ju ganska dyra dessutom. tack på förhand för svar. | |
|
Prova och ladda batteriet. ABS systemet är väldigt strömkrävande.. Fungerar inte det, är det troligen en ABS givare som gett upp i saltslasket... Min mammas Polo (03:a) ska in för byte av ABS givare i veckan! En -03:a !!! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| vilket batteri ska laddas? | |
|
Bilbatteriet... Sitter under ditt baksäte har jag för mig. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Läs av felkoderna, dem talar om vilken abs givare som är felaktig så behöver du inte byta dig fram till rätt | |
| Abs borde ju få 13 volt då motorn e igång och generatorn laddar. hur får jag reda på felkoder då? | |
|
argh! fick också detta fel meddelande på min z4:a idag. Var tvungen att ta ut den från garaget och åka ner till en mack för att plåta lite under ifrån. När jag kom hem började abs lampan lysa DTC var frånkopplad och däcktrycks indikatorn lös, Alla fel meddelanden man kan få =(.. Men däckindikatorn visar fel nu säkert på grund av snön, så det är alltså samma problem för mig som för anderssonfin? Och hur gick det för dig Anderssonfin fixa du problemet? vad var det? |
|
| Kan säga att min bil har stått i garage i två månader nu, kan strömmen ha laddats ur?, körde bara en sträcka på max en mil idag... | |
| De gick helt bra faktiskt vet inte var felet låg men följande dag då jag gick och sku kolla va d e för fel så lysste inte lampan mer och abs fungerade konstigt fel tycker jag. Har inte haft nå problem sen dess. tack för hjälpen ändå. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.