|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bara en liten fundering. Hur stänger och låser man sin softclose baklucka när batteriet kopplats från? Kanske bara är att smälla igen den, vad vet jag, kom bara att tänka på detta. mvh /Pontus | |
| Hej hajen. Det är bara att stänga luckan mycket försiktigt och sedan låsa den. | |
|
Snobben, Jag provade igår. Det luriga var inte att få igen luckan, bara att smälla igen den. Det som ledde till viss munterhet hos min granne och tandagnissel hos mig var snarare att få upp luckan. Enligt instr bok och BMW så skall det bara vara att åppna med en av huvudnycklarna (fjärrnycklarna). Jag har aldrig åpponat luckan med nyckel. Förmodligen så har mekanismen frusit, tjärvat ihop, för det gick inte, ville inte bruka allt för mkt våld heller. Så vad göra, Det var bara att göra ett tappert försök att nå in via skisackhålet (min är borta, förra ägaren hade en speldosa där). Jag kom in ända till höfterna, fick på batteri polen och upp gick luckan... Fast satt jag. Eftersom jag skriver detta så lyckades jag ju ta mig ut, dags att dra ner på öldrickandet..? Jag har nu sprejat över låsmekanismen med en burk 5/56. Det man inte har i hjärnan... mvh /Pontus |
|
| du har ju + och - poler under motorhuven som man drar nytta av ifall batteriet är tomt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.