|
|
|
|---|---|
|
Fick med en sänkningssatts när jag köpte min BMW men vet inte om bilen blir för låg om jag klämmer dit den därför vill jag veta hur höga orginalfjädrarna är innan jag ger mig i kasst med sänknings sattsen. Tack på förhand! //Ric Wraaaaooom | |
| Länk | |
| Bra svar! | |
|
Nu har jag mätt mina sänkningsfjädrar och de fram är på ca 20,5 cm och bak 22 cm. Fasan då blir ju bilen ca 10 cm lägre!!! Det går vällan inte? Jag lär ju få krypa fram med bilen och det vill man ju knappast med en 325:a :) //Ric Wraaaaooom |
|
|
Du kan inte mäta fjädrarna omonterade och jämnföra. De är ju olika hårda så de trycks inte ihop lika mycket när de sitter på plats. |
|
|
Okej, hmm sjutton hur ska jag göra då? Det kommer ju att gå på minst 1000 spänn för att få sänkningssattsen monterad och om den då blir för låg så måste jag ju slänga ut ytterligare 1000 kr för att montera tillbaka de gamla fjädrarna och vips så har man lyckats göra av med 2000 kr helt i odödan. //Ric Wraaaaooom |
|
|
Men du kan väl montera fjädrarna själv. Är du lite händig så är det gjort på en eftermiddag. Om man har rätt verktyg vill säga. |
|
|
Vet du vad det är för märke och modell på dem så kan du ju surfa upp tillverkarens hemsida och se hur mycket de sänker. |
|
|
JAg har frågat runt en del angående att byta fjädrarna själv och fått olika svar på hur svårt det är så jag vill nog inte försöka mig på det själv. Jag har heller ingen aning om vad för märke eller modell fjädrarna har då de hängde med bilen när jag köpte den. //Ric Wraaaaooom |
|
|
Men det kanske står på själva fjädrarna? Jag köpte nyligen weitec fjädrar och där står det märkt på dem. Tyvärr har jag hunnit sätta på mina så jag kan inte mäta dem åt dig. Det är ganska jobbigt att byta fjädrar, men det beror på hur bra du är med verktygen. Mig tog det 6 timmar att byta fram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.