AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.673

m30 i e30 vart ska men kapa huvlåsbalken,

Sida 2 av 2
nu är ett fäste bygggt... jag kapade upp torpeden så pass att vareken lådan eller motorn tog i sen tog jag bak allt så lånt det gick tills tråget var bara nån cm från styrgrejern. men orginal fästet till växellådan märkte jag att den inte skulle fungera,,, så det blir att bygga en engen,,, men iaf hur noga är det att få lådan och motorn rakt. Jag fattar ju förståss att den inte ska stå snett åt helvete,.,, men jag Å en polare har passat in lådan å motor med ögonmått å nu tycker vi att det ser bra ut?... vad säger ni om den saken gäller det att det är 110 % passform.
m3
347
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
Den behöver inte stå rakt. En kardanknut jobbar bäst när den har en liten vinkel. Slitaget blir större om den är helt rak. Har läst det nånstans, kommer inte på var.

m30 i e30
Oki nu är ialle fall motorfästena klara skönt det ialle fall,, får se om jag ger mig på att göra växellådsbalkel klar imorogn... frågar igen ,,, Någon som har litte bygg bilder på ett sånt här projekt?.-
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
lyfter en gammal tråd---

Själv bygger jag e30 touring mer m30b35 89a med turbo

har inte rört min torped plåt överhuvud taget anväde minn 735 kyl först men bytte karros och tyckde de va dumt att kapa så nu sitter det orginalkyl från 325 med expantionskärl
allt finns kvar i mitt motor rum= trångt hehe
pluss attt det sitter en gt45a på högersidan;)

_r
72
_robban_
e39 528 -98
som många har frågat, finns det inga bilder på några projket förutom dom på e30.de. skulle vara kul och se hur ni gör!
hur har ni gjort med kardanen?? har läst att man ska ha framdelen från e28 och bakdelen orginal?? men antar att man lär korta och balansera då.
jag skulle väldigt gärna se bilder på motorfästen. ska nämligen själv vilken dag som helst börja med samma byte i min bil.
Th
648
Thorsella
BMW E30
BMW 735
hej jag skulle kunna ta lite bilder på mitt turbo m30b35 projekt har kortat orginalkardan och byggt egna fästen mvh erik

har du msn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.