|
|
|
|---|---|
|
Har nu frågat ett antal gånger och jag vet flera med mig som är desperata att få reda på hur man byter mätartavlorna på bla E30. Vill hellst ha en utförlig beskrivning då jag redan försökt och visst en bit går det ju men sen vågar jag inte längre ifall jag skulle göra fel. PLEASE PLEASE PLEASE!!! //Ric Wraaaaooom | |
|
Ett råd i all välmening. Det hjälper inte att tjata, om ingen har svarat hur man gör så är det troligen för att ingen vet hur man gör för din modell. Finns det en annan anledning till att dom inte svarat så blir det troligen inte bättre av tjat hursomhelst. Iaf reagerar jag lite "negativt" på rubriker som denna. Bättre att fråga en gång, går det så går det, annars så får man försöka hitta informationen nån annanstans. Har själv ställt frågor som jag inte fått svar på. Det handlar om att alla bidrar med det dom kan frivilligt, då kan man inte förvänta sig svar 100% av gångerna. Till ditt problem, har du försökt hitta infon på sidor på webben? Jag vet att jag var inne på någon sida för rätt länge sen som jag fått via bmwpower, där ett företag sålde vita mätartavlor. Kanske skulle ett snällt mail till en sådan firma kunna ge lite tips? Tyvärr, kommer jag inte ihåg sidan nu, men en sökning på forumet på ordet "mätartavla" eller "mätartavlor" borde kunna leda någonstans. /Mvh |
|
|
jag hittade en sida med en rätt utförlig beskrivning på detta. tyvärr kommer jag inte ihåg adressen. Men jag ska forska i detta. //Robban |
|
|
Jag har varit bort med mina mätare, men jag har inte bytt tavlorna. På min så är det bara att skruva bort själva instrumentpanelen och sedan skruva issär den. Det gav licksom sig själv. Ingenting som kan krångla. Ett tipps är att ta bort ratten så kommer du åt bättre när du skall ut med instrumenten. Du vågar prova dig fram. Det värsta som kan hända är ju att du får lite problem... |
|
| Länk kolla här kanske ger lite hjälp............ | |
|
Tack så jättemycket för alla svar. Varför jag tjatade som Zhivago uttrycker det, beror på att det kommer in många inlägg här vilket kan bidra till att enns eget inlägg hamnar långt ner efter några dagar så efter en tid så beslöt jag mig för att desperat fråga igen och se, det gav ju resultat i alla fall :). Lovar att inte va lika desperat i fortsättningen :) Lev väl alla därute! /Ric //Ric Wraaaaooom |
|
|
Länk där ser du hur då får loss mätarhuset iaf..lycka till!! -Jonas |
|
|
Då fu kommit så långt (som länken ovan vissar) är det bara att ta loss mätarnålarna och skruva loss tavlan. ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
|
jag byte mina tavlor idag och det var lite plock men ändå lätt..kolla bara vart fästena sitter i länken så löser det sig allt eftersom.. -Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.