AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.194

Dagens i-landsproblem (fälgproblem)

Sida 1 av 3
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag har precis köpt en ny bil och jag försöker bestämma mig för vilken fälgmodell jag ska köpa. Dock så väger det jämnt mellan fälgmodellerna och jag har för avsikt att endast köpa en uppsättning hjul =)

Det väger imellan:
Länk
Länk

Vilken modell tycker ni passar bäst på min silvriga 528iM??

Tacksam för svar.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Länk nr 2 får min röst.

/Udo Dirkelsniff

Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Länk nr1 tycker jag , inte bara för dom är snyggast av dom två utan för att dom också är mkt lättare att rengjöra.
Åq
47
Åque
525tdsA Touring-96
520i Touring-97 (sambons)
länk nr 1, dels för att den är renare och dels för att den är lättare att hålla ren.

Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Länk 1, bilen ser ut att gå fortare med "James Bond fälgarna" varför vet jag inte, vissa säger att den är klockren på E38 men passar utmärkt på E39 :)

mvh
Jag förstår ditt problem, de är toksnygga båda två! Just för tillfället får 2:an min röst.

Mvh Johan
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
länk 1!stilrent snyggt!
Jag tycker nr2!! ( för att jag själv har sådana )
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
nr 1 överlägset snyggast tycker jag

BMW CS #5139
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Nr2 får min röst! Har liknande på min E34 och dessa är inte svårare att hålla rena än med plåtfälgar!
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Nr 1. Det är väl 18" M5 -95?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hmm... Verkar som att de flesta tycker 1:an. Även om jag är lite tveksam huruvida de passar just till en silvrig bil.

Mageng: Ja, de fälgarna fanns till M5 -95, men även som tillvalsfälgar till E39 samt E38, vill minnas att de även fanns till 8-serien?

Åq
47
Åque
525tdsA Touring-96
520i Touring-97 (sambons)
Bilen på bilden du länkar till är ju "silvrig", och jag tycker det ser skitsnyggt ut.

Men det är ju din bil, så valet är ditt

Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har själv nr 2 så jag säger nr 1 ;)

Martin: som jag skrev i går så var det precis dessa fälgar jag valde mellan och det var väl lite av en tillfällighet att jag just sprang över uppsättning av nr 2 i nyskick. Hade jag haft möjlighet att välja och för samma pengar fått ett par nr 1 i samma skick så hade jag förmodligen tagit dessa.

Nr 2 är inte speciellt svåra att hålla rent. Kör med Sonax fälgrengöring som är skonsam men ändå relativt effektiv.

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är ett svårt val, speciellt när jag har Nr. 2 på G. Får se vad frakten från utlandet kostar bara. Här i Sverige finns ju inga sådana till salu vad jag sett.

I värsta fall får jag köpa en upsättning nr1 också och se vilka jag trivs bäst med. =)

På nåt sätt känns det för mig att splittfälgarna gör sig bättre på en silvrig bil än vad paralleleker 37 gör, fastän jag tycker att M-37 är något "fetare" i designen.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ulf, du gjorde ju inget dåligt val =).

Jag är inte rädd för att tvätta bilen eller fälgarna ofta, så hur svår eller lättskötta de är kvittar. Jag spenderar ändå massa tid i tvätthallen. (skönt med varm hall och varmvatten såhär i vintertider=) )

Nr 1 utan att blinka. En av de absolut läckraste Bmw fälgarna som gjorts.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
1an ger ett biffigare/muskulösare intryck av bilen, ser "snabbare" ut.
Men 2an är både snyggare och ser betydligt modernare ut, mer "nybilskänsla". Det är min åsikt, svårt val.
Mvh Micke
Mo
30
Moorrr
Bmw 520i -97-
bild 2! gillar dom. Jag hade köpt dom
Tycker att båda är ruggigt fina, vilka du än väljer så blir bilen ruggigt snygg. Har själv de under 2:an så jag bör kanske inte lägga någon röst. Valde själv mellan styling 32, brilliant line och de jag har..

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Tycker nr:2 även om inte de andra är fel heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.