|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Min kompis har en 325iA E36 och körde 7000rpm på 4:ans växel så varvskyddet gick i. Då tändes denna lampan och bilen gick bara på högsta växeln och backen!!!! Efter att ha dragit ur säkringen (nr 28) så gick den dock normalt sedan........ Mvh Patrik 325i -92 | |
|
Hmmmm är inte det en lampa för diffspärr eller dylikt?? //Tobbe |
|
Jirar |
I instruktionsboken så står det att detta betyder att ett fel påträffats i automatlådan,kontakta närmaste BMW-verkstad. Jobbigt om det skulle vara nåt fel på lådan. |
|
Det är automatlådans nödläge som gått i. Då kör bilen enbart på fyrans växel (tror jag) och backen. Den ska ställas tillbaks när man stängt av tändningen o drar igång den igen. |
|
Jirar |
Jag förstår inte det sista du skrev,alltså det måste ju finnas ett skäl till att den en gång började lysa. Förklara gärna vad du menar med det där sista. |
|
Du tror inte det kan ha att göra med att ni låg på övervarv??? Max varv orginal är väl 6500rpm.... Bilen är la chippad va?!??! //Tobbe No risk no fun........ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kanske läge att lyfta av batterikabeln på en sådan modell för att nollställa eller är det nån annan modell som man kan göra det på?? MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.