|
|
|
|---|---|
|
Hej, Igår fick jag ett lustigt problem på min bil. Släppte jag gasen så gick bilen i ganska höga varv 3000-4000. När jag frikopplade den så stack varvtalet över 6000 och såg inte ut att vilja stanna. När jag parkerade bilen och startade om så verkade den normal med tomgången på under 1500rpm. Idag gick det bra att köra i drygt en mil och sen fick jag samma fel igen. På 3an utan gas fick jag bromsa för att hålla mig till 50, på 4-5an så fick jag bromsa för att hålla mig till 90km/h och varvtalet låg strax under 4000. På 1-2an var tomgången på över 6000rpm. Jag fick stopp på bilen, startade om den men det var fortfarande fel. Startade om den flera gånger men det hjälpte inte så jag körde vidare efter en fin ofrivillig rivstart. Efter några km körde jag igenom ett fint gupp och då blev min fina bil normal igen. Någon som vet vad det kan vara som är fel innan jag tvingas lämna in den? | |
| SLÅ I K-SPRIT. EFTERSOM DET TYVÄRR ÄR VATTEN I SOPPAN SÅ FRYSER GAS-SPJÄLLET. HAR SAMMA PÅ MIN 328:A. BRUKAR RÄCKA MED K-SPRIT. | |
|
kan hjälpa med k sprit, har osså haft problem med detta, har du sport filter?? isåfall byt till original, så får du inte lika kall luft in till gas spjället, d hjälpte för mig... |
|
|
Hur kan K-sprit i soppan hjälpa mot kärvande spjäll? Bränsleblandningen passerar väl ändå inte gasspjället... bränslet sprutas ju in bra mycket senare precis innan ventilerna. Dock låter symptomen som kärvande gasspjäll eller gasvajer. |
|
| Hej, tack för tipsen. Jag vet inte vilket filter jag har och kan inte kolla, motorhuven har frusit fast =). Jag kunde köra till en bensinmack och tankade bilen full, har inte haft problem sen dess men det återstår att se eftersom jag inte har kört så mycket sen dess. Jag låg på under 1/4 tank och hade inte tankat på veckor innan när jag hade det här problemet... om det spelar någon roll. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.