|
|
|
|---|---|
|
M5 är ju grym (e34) , till min stora förvåning så har s4 avant kamrem, varför envisas dem med att tillverka med kamrem, kan de inte ta efter bmw och köra med kedja.... Vänder mig till er bmw ägare som kanske kan ge mig lite hjälp på traven , hade själv tänkt att man kunde prova något annat än bmw men är grymt osäker... Respirator lr inte hehe, finns det några andra alternativ kanske som jag har missat (antagligen massor).. Mvh Niklas | |
|
E34M5 är en fantastisk bil, M5T är ännu bättre:) eftersom den är mera exklusiv, fanns bara 891st tillverkade. Problemet idag är att hitta ett bra ex. När det gäller S4an, jag utgår från att du menar biturbon ska du hoppa den enligt mig. Mycket känslig topp på de bilar. Många motorras har inträffat, iförsig i samband med trimmning, men ändå... Vem köper Audi Turbo och inte vill trimma?:) Min ex: Länk |
|
|
Jag tor ju dock han menar gammla S4an för det är väll den som är i samma storlek som M5an... förövrigt är det inte vanligare med motorras i S4biturbo än vad det är i M5e34.. Jag själv har en S4a av gammla modellen och är helnöjd. Lättrimmade för små pengar och så 4wd, kan det bli bättre :) Men smaken är ju som baken, fyrhjulsdriften tar ju ut sin rätt på effekten uppe i fart sen så är det ju 100 hästar mindre i den jämte stora M motorn... Vore jag dock du skulle jag köpa en S6 4,2 avant -97a... mycket bil för pengarna nu eftersom dom sjunkigt rejält i pris. |
|
|
Jo jag menar den s4 som har biturbo v6:a inte den gamla v8:an , jasså känslig topp, men å andra sidan, ska man ha m5t lr s4a så får man ju räkna med att sånt kan inträffa ..... 4wd är grymt kul men rätthjulsdrift regerar ändå i längden , ska kolla lite på s6 med, jag har ju n 525 touring e34 nu och den är kanonbra på vintern på sommaren så tror jag att mer effekt är medicinen för mig framförallt i omkörningar där jag vill att det ska gå snabbt.....så man inte behöver fundera om man vågar lr inte .... Entusiast värdet på en m5 är väl 1000 ggr högre än en s4 ??? Mvh Niklas |
|
|
Varför inte köpa båda och ha S4an som vinterbil? Det är ju där fyhjulsdriften kommer till sin rätta ;) Fast jag kan tänka mig att pengar inte finns. Jag röstar på en M5. har själv haft en sån och jag tycker fortfarande att den slår d mesta. Mvh Jojje |
|
|
M5, utan någon som helst tvekan! S4 bör snarast jämföras med 540i Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.