AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.330

SMG(1), vad är egentligen problemet?

Hejsan allihopa,
Jag går i funderingarna på att köpa mig en M3 E36 och har kikat runt litegrann på nätet innan jag ger mig ut i handeln etc. Jag har sett några fina 96or och 97or och en del av dem har haft SMG och som jag har förstått det så finns det vissa problem?
Jag har sökt här på autopower och medan jag har läst att det finns en del missnöje så vet jag inte riktigt vad det beror på. Finns det några som är nöjda (alltså SMG1)?

Tack på förhand!:)

-Jan Almqvist
sök på mitt namn och de inlägg jag gjort så har du lite att läsa
Mvh Marc
Wo
159
WoX_
Bmw 530D M-Sport Touring 2006 "WoX Edit"
ja jag är ASNÖJD med min... så fort den funkar som den ska igen *skratt*

Fått byta hydralpaket = 16000:-+ Moms *grrrr*

ska ev: sälja den pga: kombiköp nu till våren.. är du sugen så hör av dig...

en silver FULL smetad 8600 ÄRLIGA mil intagen 1998

WoX

En gång BMW alltid BMW
:)
Lite avskräckt på SMG lådan nu måste jag säga. Haha...
Någon som har något försäkringsbolag att rekommendera? Jag har bott utomlands ett tag så jag använder inget just nu. Först bil, sedan lägenhet, man måste ha ordning på sina prioriteringar.
Angående försäkring, jag är 30 år och har tio års fläckfri körning (inte ens en parkeringsbot) så jag borde väl ligga hyfsat bra till ändå. Hur mycket kan jag räkna med att försäkringen kostar?
(Sorry för att jag bytte ämne där lite :))

Tack för era svar!

-Janne
se
661
seb_540
328i M F30
Beror ju på var du bor etc etc, billigast för mig var Trygghansa, 33 år sthm, körkort sen 1991, aldrig smällt, var runt 15k per år. Hade SMG, var nöjd - manuellt är numera uteslutet, nästa bil blev en automat. Känns som 1400-tal att behöva växla, annars kan man lika gärna ha ha startvev och ballongdäck också? ;)
Wo
159
WoX_
Bmw 530D M-Sport Touring 2006 "WoX Edit"
min betalar vi 6000:- om året hel försäkring em M3:a 1997 intagen 1998

med 8700 mil på mätaren

WoX

En gång BMW alltid BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.