|
|
|
|---|---|
|
Min bil har stått förvarad ett längre tag, eller ja, en dryg månad bara. Nu luktar det bensin som fasen i kupén och jag tyckte mig se lite vätska på en balk, ungefär där rattstången kommer in i motorrummet. Någon som vet om bensinslangen kommer in där i närheten? Är det ett standardfel? Kostar det skjortan att fixa? SOL /J | |
|
Tanken rostar = standadfel. Sök så hittar du mer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Betvivlar att det är rositig tank. Bilen har gått 8100 mil (!) och förvaras inomhus. Kanske sveriges finaste e30? Någon som utmanar mig? :) Jag tror snarare på någon koppling/slang. Fler förslag, någon? |
|
|
Kryp under bilen och kolla slanganslutningarna. Kolla även under huven, vill minnas att bränsleledningen går efter balken på vänster sida. Jag tippar på en övergång mellan rör och slang som läcker... Släng upp lite bilder på kärran också. :) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ska krypa lite i eftermiddag. Det där med balken verkar rätt, det är nämligen den där är blött på. Bilder kommer efter lackförsegling. Den är lite för matt just nu. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.