|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har en manuell klimatanläggning, ja den med små fula vridreglage för att bestämma temperaturen i bilen. Nu har jag fått ett bra pris på en digital klima-insats som suttit i en 328 E36. Går det helt enkelt att byta ut den manuella burken mot den digitala? MVH Kjell T | |
|
Hm, fick just svar på frågan på egen hand. Jag ringde till BMW's tekniska avdelning; Just vad gäller klimatanläggningen så har BMW bytt underleverantörer på komponenterna genom åren. Man måste m.a.o. hitta en anläggning från exakt samma tillverkningsår. Den manuella resp den digitala kliman har även olika fjällmotorer... Vill någon ändå byta upp sig så har BMW en fullständig paketlösning för 23.000 SEK <<Surt sa räven>> |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ful eller inte är det inte funktionen som räknas, din manuella har nog en lägre felprocent än den digitala skulle jag tro.Med tanke på den trabantkvalitet som det är på bilars AC, så kanske det är bättre att spara de sekinerna för att att hålla gång på den anläggning du har du har. Men självklart så gör du som du vill, det brukar du ju göra:) Det som vill eftermontera en AC så blir det manuell där bara delarna kostar runt 10-12tkr. MVH Hasso |
|
Kjelle: Hur gick det med dina bakaxelproblem?.... (läser inte i forumet på helgerna) |
|
|
Hasso>> AC har jag redan och Ja, jag går min egen väg... ;-) Marin>> Missljudet från bakvagnen kvarstår. Bilen står avställd och isärplockad för lite stylingjobb. Det knepigaste för en hemmafixare är väl monteringen av den nya ratten. Ang missljudet skrev Specialbilar en förlängd garanti för att åtgärda felen när de "väsnas lite mer". Vi får hoppas att Specialbilar AB håller sitt ord att fixa skadorna i sommar. Annars vet jag någon som får det otrevligt. Vi ses vid Brostugan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.