|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag undrar vad en svensksåld BMW 318 Cabriolet av årsmodell 1998 kan vara värd ? Bilen har gått 8800 mil, är nybes och nyskattad. Fullstämplad servicebok på BMW sedan ny + pärm med alla fakturor och papper senaste 3 åren. Bilen är i mycket bra skick förutom några dörruppslag. Inga sprickor eller dylikt i skinnet. Sommardäcken har gått 1 säsong och fälgarna (15 tum) har inga märken eller skav. 3 ägare innan förutom bilhandlare. Nackdelen är att inspektion 1 måste göras och att vinterdäcken som sitter på är dåliga. Bilen har ingen ac eller el-cab. Har följande utrustning: Cosmossvartmetallic. Saffransfärgad skinnklädsel. El-speglar. El-hissar. Defa-larm med fjärr. Defa motorvärmare och kupéuttag. Asc + ABS. Förarairbag. Överrullningsskydd. Läderratt + knopp. Stereo med CD. 6 * vita blinkers. Kromade njurar mm. Tacksam för svar. | |
| Bilpriser säger 73-81 tusen. Det är kanske lite lågt och 85'-90' är kanske mer rimligt. | |
|
Någon mer ? |
|
| Tror nog att bilpriser.se har en ganska rimlig värdering. Avsaknaden av ac och elcabbe sänker nog värdet en del. Tror på strax under 80" | |
|
Tack för hjälpen. Sålde bilen idag (privat) och fick 90 000 kr vilket jag är nöjd med. Nu blir det A4 Turbo Quattro ett tag. |
|
|
Grattis till försäljningen! Vad hade du för annonspris? Hur länge fick du annonsera? |
|
|
Tack jaken! Jag hade satt ut den för 99 000 kr men i och med att vinterdäcken var dåliga (knappt några dubbar kvar och tillverkade 1995!!!) och att det var dags för inspektion 1 för nästan 400 mil sedan så tyckte jag att jag kunde gå ner lite. Jag var nöjd vad jag fick och bilen var verkligen toppenfin. Jag satte ut annonsen i början av november sedan så hände det ingenting förrens runt jul. Runt mitten av januari började mera höra av sig. Tjejen som köpte bilen bestämde sig direkt. Hon provkörde inte ens bilen innan hon köpte den. Serviceboken och pärmen med alla papper och kvitton sedan ny ängnade hon inte ens en blick....... |
|
| Låter som att du hade en fin bil och det var väl rätt tur för tjejen som köpte den utan att alls kolla upp något eller provköra. | |
|
Jo hon hade tur. Hade verkligen varit rädd om bilen och skött den hela tiden (alltid servad på BMW) så det var absolut inga fel alls. Inte konstigt att vissa blir lurade ibland av oärliga människor..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.