AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
937

köpa bmw 528 touring

tjena alla jag ska köpa en ny kärra å har tittat på en 528 touring -99 å undrar vad man ska kika speciellt innan köpet,

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Länk är en bra start...

___
//Ulf
martinv8
Bensin priset....
Pe
38
Peter Redin
528 IA Touring -00
bensinpris!!!!! Martin V8 jo du den va rolig
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Utbudet är stort på dessa bilar och jag anser de är väldigt prisvärda just nu, pratat med såna som försökt sälja och de säger att det går trögt, läge att pruta alltså.Rostskyddsgarantin(6år) är ju borta om du skall kika på en 99:a, väldigt bra att ha den kvar då dessa bilar rostar väldigt lätt på konstiga ställen.
Kända ställen är insidan av motorhuv, invändiga kittskarven samtliga dörrar, bagageluckan och fågelbadet innanför tankluckan.
Försök att få tag i en bil med så mycket utrustning som möjligt gärna skinn, metallic, xenon osv. samt att den är väldokumenterad i dessa fifflartider.

Tänk även på att 523i går marginellt sämre men är billigare att försäkra.

Använd sökfunktionen på forumet och du har att läsa om bilmodellen
>> Länk

Bra tråd om rost>>Länk

mvh
Pe
38
Peter Redin
528 IA Touring -00
6000 om år hos tennant försäkringar kostar min 528 ia 00- helförsäkrad
Inte så farligt
annars rekommenderar jag Just 528 pga otroligt skön motorkaraktär
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Är själv på jakt efter en 528iA 99-00. Tänkte köpa den av BMW-handlare i Tyskland. Mycket större utbud.

kriterier:

Svart met.
svart komfortskinn el/minne
xenon
farthållare
PDC
tv-navi
HiFi-system
Baksäte m genomlastning

Pe
38
Peter Redin
528 IA Touring -00
Det finns riktigt fina exemplar där nere och det är nog bättre att man själv far ner och gör affären,Det finns för många svin som manipulerar och fifflar här i sverige
mageng: Du har nästan samma kriterier som jag har. Är också ute efter en 528:a. Men jag tycker det är ganska tunt med 528:or i Tyskland, speciellt hos BMW handlarna.

Vart letar du? bmw.de, eller?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

528:orna börjar bli för gamla för BMW-handlarna att ställa ut i sin egen hall så dom säljs oftast vidare till mindre märkesoberoende handlare.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.