|
|
|
|---|---|
|
Som sagt har vit gul aktig gega på olje locket, men på olje stikan är det bara väldigt fin olja + att jag har inte märkt av något försvinande av kylar vaten. Så nu är min fråga, ska jag få döds ångest och gräva nermig, eller har deta fenomen en naturlig för klaring. föra ägaren körde korta sträkor med den här billen, till jobbet cirka 1 kilometer, bilen i fråga är en 328 coupe 97a Hejssssss | |
| Om motorn aldrig få bli riktigt varm så blir det ofta lite geggigt under locket, mycket kondens. Min såg ut som en gräddskål under ventilkåpan när min termostat var kass. | |
|
Länk |
|
|
om jag skrapar på in sidan locket, så tyckar jag mig även se en tendens till röd brun gega i oljegean på olje locket, men som sagt den gul vita gegan, är mucket mer gul än vit är det bra sa du. ? Hejssssss |
|
| Antagligen så försvinner ditt problem vid en eller ett par lägre motorvägsomgångar med förhöjt varvtal. ;) Om inte så får du väl vänta och se vad som inträffar. | |
|
1.)kör inte korta sträckor så att morotn inte blir arm .. 2.) du bör byta oljan o filtret 3.) sota gärna avgas systemet .. |
|
| Hej, jag har samma problem varje vinter. Korta sträckor ca 20 min räcker inte för att få bort kondensen. Har ibland varit så illa att vevhusventilationen har satt igen sig och jag varit tvungen att göra rent det. För mig har det inte hjälpt att köra längre sträckor åtminstione inte mindre än 5-6 mil. | |
| vad är det som får kondenss att uppstå ? .. att man kör på dålig olja ? | |
|
Kondens kommer från hög luftfuktighet och stora temperaturväxlingar - oljekvaliteten spelar ingen roll i det sammanhanget. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
När bensin eller diesel, som består av kolväten brinner, bildas främst koldioxid och vattenånga. Det blir högt tryck i cylindern och lite avgaser smiter förbi kolvringarna ner i vevhuset. Hur mycket beror på i vilken kondition motorn har. Om motorn är kall, kondenseras en del av vattenångan på de kallaste ställena, som kan vara oljan eller oljepåfyllningslocket. En ordentlig varmkörning håller vattnet borta! Vixit, dum vixit, laetus |
|
| hej i gen nu till något som får min panna i djupa veck, smakade på en vatten drope på oljelocket och det smakade apa rent utt sagt, sedan är det smok fullt med gegga och vatten i vevhus ventilations slangen plus i vackum klockan eller vad det är som det går till under insuget. måste man ta bort hella in suget om jag ska få det rent där i, sedan har jag ett knackande ljud från grenrörs sidan på motorn låtter exakt som en nyare disel bil om man hukar sig ned på pasagerar sidan vad kan detta vara är dett motor ras nästa som väntar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.