AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
530

Problem med dörrstängning

ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Det är så att min 540, E39, har börjat bråka med mig. Som tidigare E39or jag kört/haft så kan det uppstå problem med låset när det börjar bli lite kallare. Nu har det gått överstyr. Jag får inte igen höger framdörr över huvud taget. Haken som griper runt och låser själv dörren har låst sig själv när dörren var öppen. Så när man försöker stänga dörren så slår den bara emot och studsar tillbaka. Haken är fullt rörbar och det är inte den som har frusit fast. Vad kan det vara? Har försökt med att låta motorn stå på och värma bilen, att använda låsspray och att förska låsa/låsa upp på alla olika vis. Hjälp mig snälla. Bilen blir rätt kall annars.
an
11
andreas87
320i -87
518i -90
misstänker att själva grejen som håller dörren i låst läge, alltså den som rör på sig när du drar i handtaget, har frysit fast. då rör sig fortfarande haken, men den fäster inte i låst läge utan bara går tillbaka igen. En natt i värmegarage borde fixa biffen, ta inte ut bilen för tidigt, då fryser den is som smällt igen, å då sitter du där igen, låt all fukt dunsta.
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Hade samma problem med min e39 på vintern. Sprejade i lagom mycket 5-56 i alla springor kring "kroken" du kan peta upp för hand, öppnade och stängde flera gånger så det hela löpte fritt, sen fungerade den bra resten av vintern.
Mvh Micke
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Tack för hjälpen. Innan jag hann läsa några svar så ställde jag den i varmgarage och använde just Crc- 5-56. Funkade perfekt. Dock så krånglar andra dörren nu så det är väl bara att fortsätta =).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.