|
|
|
|---|---|
|
Länk Lite halvsvårt o förstå av den bilden! Nån som har en bättre bild? Det jag behöver veta är alltså hur slangarna och allt som har med vindrutespolning o göra går! Har en 3,2 liters spolarvätskebehållare! Tack på förhand! | |
|
Dragningen varierar om du har intensivspolning & lampspolning. Var gärna lite mer konkret med din fråga, det är svårt och jobbigt att förklara hur ALLT är draget. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jag har inte lampspolning, vad är intensivspolning? Med ALLT menar jag hur går slangarna från spolarmunstyckena? |
|
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har precis lyft av motorhuven på min E34 535i -89 (förbereder för motorlyft) så jag har stött delvis på dragningen av dessa. Borde vara likadant för alla E34:or men är inte säker. Min har iallafall endast vindrutespolning. Första bilden visar slangen som går direkt från spolarpumpen till motorhuven och under ljudisoleringen (inget speciellt med det men visar den ändåså). Länk Andra bilden visar hur det ser ut under huven efter att isoleringen tagits bort. Länk Vet inte om det var just denna dragning som du var intresserad av, men nu vet du hur detta ser ut iallafall :-) |
|
Man tackar! Precis vad jag behövde!! Ska till garaget nu, får se om jag får det att gå ihop! Tack så mycket! |
|
|
Får man komma med en följdfråga? Först en eloge till det utmärkta svaret ovan med foton, 5-stjärnigt!! Frågan: Jag har förutom vindrutespolning även lykt och dimljus-spolning. Export utförande i svensksåld 525 iAX -92. dock ingen intensivspolning!! Ej heller har jag funnit något relä, som var 5:de gång vindrutan spolas skall starta lyktspolningen, enligt instruktionsboken. I dagsläget fungerar dessutom bara dimljusspolningen och vindrutesp. Misstänker dock att bilen varit framsmälld och kanske det togs en del genvägar vid återställandet. Någon som har koll på hur det borde se ut?? Eller kan tipsa om lämplig länk. Gunnar |
|
|
Länk Här finns ALLT,,, och lite till !! |
|
|
ALLT finns inte på länken ovan. Om ni vet hur det riktiga programmet ser ut på BMW så vet ni skillnaden. Om nu ALLT fanns där hade inte jag behövt fråga ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.