|
|
|
|---|---|
|
Det har varit på tapeten i några trådar här på forumet Är det någon som har skickat iväg sina framskärmar på avgjutning ännu? Eller finns det något företag här i landet som säljer plast skärmar med bra passform? Jag är inte ute efter något m3 kitt utan helt vanliga e30 skärmar. | |
| Originalskärmarna väger ju inte direkt många kilo (om ens 1 kilo) så förstår inte varför? Jämför man med t.ex att fixa en baklucka i glasfiber lr dylikt så är det rätt dålig viktförtjänst. billigare att skippa ett par hamburgare ;) | |
|
ska man byta så kan det ju vara skönt att ha nåt som inte rostar... :) är priset bra så väljer jag nog hellre plast än plåt. (f.ö. väger en standard skärm 3.135 kg :) :) ) Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Glasfiber var det väll, inte plast? Sedan skulle nog en plastversion väga mer änn ekonomiplåtsversionen? :P Standard och piratkopia lär skilja. En billig piratkopia e nog lättare? Om ni inte vill att skärmarna ska rosta så får ni väll tvätta ordentligt ;) ligger oftast massa grus bakom innerskärmen där längst nere mot dörren där dom jämt rostar... |
|
|
menade naturligtvis glasfiber. fast budget-ekonomiplåt är nog inte så tjock nä... :) tvätta? utseendet är inte tipptopp på min, kör hellre än tvättar... :) Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Jag tror att viken landar runt 0,7-1kg på en glasfiber skärm och ngt mer om den är byggd som std skärmen. Piratplåt går fet bort på mina bilar och spec på denna bilen. Så jag lyfter mitt inlägg...någon som vet var man hittar obreddade plast/komposit skärmar till e30? |
|
|
Heh, även jag letar efter nya skärmar, glasfiber/orginal. BMW's orginal-råtta som ingår efter ett par år har tuggat sönder båda framskärmarna i nederkant =/. Någon som vet hur knepigt det är att byta bakskärmarna, om det går o köpa en "sats" med fram och bakskärmar? Det jäkliga är att jag behöver innerskärmarna bak också... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.