AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
891

abs lampan börjar lysa

först började abs almpan lysa samt att antispinn lyser vid start några sekunder senare släcks dom och efter ca 1minut så lyser dom igen och inget av dom fungerar, upptäckte nu när jag var ute och åkte så växlar bilen inte som den ska.
5an hoppar inte i och när man kickat ner till 3an och villa att 4 ska i så får man liksom "dutta" på pedalen.... då växlar den!
suck suck alltit e det något, man har ju inte lust att byta till något annat.......... hoppas att Hasso läser detta, han kan ju ALLT!!!!
kanske kan man ta bort + polen och låta den stå en stund...
behöver verkligen hjälp!! mvh mattias

te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
ABS givare kanske
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Någon av hjulsensorerna fram är troligtvis trasiga , kommer inte ihåg vilken sida som påverkar automatlådan men om du söker så hittar du det i ngt gammalt inlägg.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Skulle sätta en stor slant på ABS-givare (speed sensor) vänster fram, många har haft exakt samma symptom (inlkusive jag själv: Länk
Läs av felkoderna eller byt v. fram direkt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Måste man svara på samma fråga i alla dina inlägg??
Länk

///MVH Hasso
Länk
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
abs,antispinn lyser för mig och hastighetsmätaren fungerar inte.Bytte förra året då var det vänster bak
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
det jag menar är att det kanske är fel på flera åk till bmw och testa bilen så får du svar
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag hade exakt samma symptom med antispinn, abs, och vxllåda.

gjorde en felsökning på BMW och det var vänster absgivare fram. köpte en för 800 och bytte den själv.
de sa åxå att när datorn sa att det var vä fram, så kunde det åxå betyda att styrenheten var kass.
efter bytet slocknade alla lampor och den växlar som den ska!

lycka till

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.