|
|
|
|---|---|
| jaa nån som vet hittade beskrivningen här påå gör det själv avd. men hittar då inte på några i min panel den ser inte riktigt lika dan ut.??/christian | |
|
Japp,de finns på din vagn! Finns i ett "kort" inuti instrumentpanelen,plocka loss den+skruva bort div plast där bak sedan så skymtar du kortet med dessa två batterier inlödda på ett kretskort,skruva lite till och voilla!! där kommer de upp i dagsljuset :)OBS! Var försiktig vid ditt mekande du kan förstöra lite kontakter o ledningar osv om du river vårdslöst.. OBS! sitter dessutom fastlödda så du bör ju ha lite kunskaper med lödkolven ;) Köp sedan två uppladdningsbara batterier med lödtungor på Clas Olsson eller nå't(Ni-Mh 1,2v TROR jag det är som närmast passar om jag inte glömt detta alldeles :)) Laddas upp först innan återlödning naturligtvis.. Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
Hrmpff..."Instrumentpanelen"..Ha,he...Menar ju instrumenthuset :) Mvh Janne. |
|
| Hmmm ok vet du om dom sitter under varvräknaren lr hastighetsmätaren? lr kanske tempen och det? | |
|
Ta loss hela huset,och detta kort fanns i mitten,längst nere har jag för mig,kika efter dessa två batterier med en bra ficklampa,då ser du hur du måste demontera för att komma åt dem..Akta bara kabelstammarna som går där så du inte sliter sönder dem i "ivern" att få loss kretskortet med dessa "berömda" batterier.. Mvh Janne. |
|
| hehe jooo ska försöka på min "bräda" tar man loss varje mätartavla för sig men ska pula lite till så löser det sig säkert tack för tipset! | |
|
Nja...Inte var det så "fruktansvärt" många skruvar att demontera vad jag kommer ihåg iaf. Fanns väl en del på sidorna för att lossa bakpanelen+lossa ett "par -tre" kontakter först naturligtvis, men du har väl redan instrumenthuset i "famnen" nu kanske?, sedan så var det väl en del skruvar till "längre in" om jag nu inte missminner mig. Tror att kretskortet med dessa batterier satt direkt bakom Si-indikeringarna..Borde vara mest logiskt också :) Mvh Janne. |
|
|
ja självklart har jag brädan här ligger halvt demonterad på köksbordet.. indikering? hur ser en sån ut ? det sitter 8 skruvar för att få bort själva glaset men sen tar det liksom lite stopp får bort varven genom att dra två sprintar åt sidan hastighetsmätarn sitter med 4 skruvar men tar man bort dom så sitter den fast på hela kortet...... går även att ta bort temp/bränsle mätarn men har intetestat det än måste åka å hämta lite verktyg till det sitter med 2 muttrar genomgående. |
|
|
Hmm...ok,ska erkännas att jag inte nu kommer exakt ihåg hur det satt ihop,men det "gav sig" när man skruvade... Hoppas du kommer framåt i mekandet ändå :) Med "Si-indikeringarna" menar jag lysdioderna som du ser från förarplats s.a.s.,dvs 5 gröna,1 gul eller 3 röda dioder+inspection eller oilservice texten. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.