|
|
|
|---|---|
|
Hur många har den erfarenheten, själv diggar jag det starkt, och undrar! Min 325 87:a sänkt med fjädrar inget mer! har en stark tendens till understyrning! och mina stötdämpare taskigt skick=) har nån provat powerflex bussningar och nya stötdämpare, fräscha fjädrar och karnse ett varv runt en laglig bana? med friska 175, 200 Hk gärna turbo hästar inget emot=) hur snabbt har ni kört, gämförelsevis med andra bilar?? Tack och hej | |
|
Chassit spelar otroligt mycket större roll än vad de flesta "gatbilsåkare" tror när man kör på bana. Att lägga 15.000 SEK på ett vettigt chassi och bussningar kapar tveklöst fler sekunder än vad det gör att lägga dom på motortrim. Det är viktigt med bra bromsverkan också om du ska köra snabbt på bana ! |
|
|
jo, tack! Du har själv kört bana eller! vad för bil , och hur har den varit byggd? vad har du kört för bana? |
|
|
Har en 325 E30 som nu mer är en renodlad racebil och har kört en hel del bana, ska köra i BMW-Cup till säsongen...=) En 325 E30 går att göra riktigt snabb på bana utan att ens röra motorn.... Blir väl lite konstigt att jämföra med min bil då den som sagt är en ren racebil, men om du byter till ett vettigt chassi, byter till styvare bussingar och ser till att bromsarna är fräscha med några vettiga belägg, så kan du köra rätt fort på bana med din 325:a !! |
|
| Efter dryga 19000 mil så bytte jag från M-original till powerflexbussningar, h&r sänkfjädrar och Bilstein sprint dämpare och jag fick en helt ny bil. Spänstigare än ny och mycket roligare att köra. Har inte varit ute på bana men väl kurviga små landsvägar och det blir skillnad på väghållning och hastighet. Nu är ju en e39 lite större o tyngre än din men jag tror knappast du blir besviken. | |
|
Ska satsa på powerflex och nya stötdämpare, stötdämparna som sitter i nu glappar ca 1 decimeter upp och ner då bilen är upplyft, och den är ganska så orolig i bakvagnen då det går lite fortare i kurvor! den kan så att säga bitas tillbaka ganska kraftigt=) Ingen som har lite härliga banåke filmer med e30??? skulle va mysigt och se=) MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.