|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Funderar på att montera drag på min 525iAX -92. Behövs någon form av oljekylare eller som det står i instr.boken "fläkt" skall till om man skall dra över 1000kg. Häst o släp kan säkert bli i den storleksordningen. Någon som vet? Gunnar | |
|
Tror inte du behöver fundera på det.. Jag hade samma tankar om det på min förra 525tdsa -93, men fläkten som sitter till AC:n hjälper ju till när det behövs och oljekylning till lådan finns redan. Sitter integrerat i vattenkylet. Det går att se på vänster sida 2 rör som går utmed vänsterkanten på motorn till automaten.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Länk Det finns en oljekylare för automaten som standard. Mvh |
|
| En fläkt kan hjälpa lite grann om det är mycket rödljuskörning (hög påfrestning på oljan + mycket stillastående) men annars är det onödigt. | |
|
Hmm enligt texten finns det ingen oljekylare standardmonterad på din årsmodell, men jag har en på min (har sett när jag lyfte bilen) och enligt Realoem så finns oljekylaren på min årsmodell, helt otroligt... Det borde ha att göra med att jag har M50B25TU motorn (TU = Vanos). Du får lyfta din bil och se om du kanske har den ändå, titta efter 2st. 1,5-2 cm rör från lådan till kylaren. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.