AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
837

Hjälp, ska köpa fälgar av en tysk.

m3
139
m3italia
E30 320is -91
Har äntligen nosat upp rätt fälgar. Säljaren (en tysk privatperson från Dresden) vill ha 700 euro + frakt (50 euro säger han), så 750 euro totalt. Detta är inklusive däck.

Jag är jättenöjd med hur det låter, men är väldigt osäker på hur jag ska få betalningen att vara så säker som möjligt. Jag frågade honom hur vill skulle göra, och han förslog att jag skulle sätta in pengarna på hans konto, och att han sedan skulle skicka fälgarna när pengarna hade kommit in.

"hallo,

machen wir überweissung das geht schnell !
Ich garantieren ihnen mit meinem namen das die Felegn kommen !

Wenn sie heute noch überweissen können die felgen schon am 09:02:2006 bei
ihnen sein !
Das kann ich ihnen garantieren !

Mein Konto Daten sind !

..."

Känns väldigt osäkert.. Hur ska man göra?
Scheckheft
Hej
Vill du bli av med 750 Euro är det bara att slå till :( . Det är bara att läsa det han skrivit och framför allt HUR han har skrivit gör att åtminstonde inte jag skulle köpa något av denna person.

Mvh
Scheckheft
m3
139
m3italia
E30 320is -91
Hur gör man ett säkert köp då?
Visa användare
153
Baader Meinhof wagen
325 Xi Touring -06
PayPal kanske funkar? Man kan iallafall betala geno det på E-bay har jag för mig.

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Via paypal får du åtminstone ett kvitto. Annars kan du ju föreslå hälften innan leverans och hälften efter..
m3
139
m3italia
E30 320is -91
Finns det inget som liknar payson, som även tyskar kan använda? Dvs att man betalar in pengar till företaget (payson i detta fallet), säljaren får information om detta, och skickar fälgarna. När sedan fälgarna kommer fram godkänner man köpet och företaget betalar ut pengarna till säljaren.
Paap Reeder
... är det på ebay och han har gjort affärer tidiagare så kanske han har omdömen.
Annars skulle jag åka ner.
Bättre att ge ut 7500:- + ToR och veta att man får nått i handen än att bli blåst på 7500:-.
Man kommer dessutom att bli förbannad i minst 3,8 år på sig själv.

MVH /// Paap R
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Be honom skicka mot postförskott! Går alldeles utmärkt idag, från i princip hela EU!

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
payson låter ju som Westernunion, dvs alla skurkars preferred mean of payment! Sök på western union på webben, du har 1månad att läsa minst!

Själv handlar jag rätt mycket som privat person med Kameror etc. Och jag köper alltid via Ebay från utlandet, har aldrig haft problem. Paypal är ju ett utmärkt sätt att skicka pengar.

Som säljare skulle jag aldrig skicka pengar om jag inte fått pengarna på mitt konto eller postförskott med en tredje part som t.ex posten där man vet att man inte kan bli blåst.

Om han meddelas att X summa finns på payson? så vad garanterar honom att du godkänner köpet när fälgarna är framme? Det är ju endast det omsvängda. Och vem ska ta risken? Köparen eller säljaren? Som säljare anser jag själv köparen, men som köpare anser jag säljaren:)

Jag skulle absolut åka ner efter fälgarna om du anser dom värda det. Annars sök upp dom/liknande på ebay och köp därifrån av en säljare med bra feedback. Själv har jag köpt ca 50saker på Ebay allt från 10euros blixtsko till 1500euros arbandsur. Aldrig några problem, ja nå en gång, men då ändrade säljaren plötsligt sina accepterade betalningssätt, så jag skickade den jä*eln aldrig några pengar.
Som säljare skulle jag aldrig skicka varan ska det stå... Nå ni förstod nog säkert.
m3
139
m3italia
E30 320is -91
Postförskott på tyska, någon?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Postförskott på Tyska heter: "Nachnahme" (Alltså nahme ung. lika med nehmen=få, ta emot) Sendung bei Nachnahme...USW.

Kein problem :-)

/WERK

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
m3
139
m3italia
E30 320is -91
Danke schön, WERK
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Var så litet så :-) Bitte!

Tschüss
/Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.