|
|
|
|---|---|
nxv |
Idag var jag ute i garaget och varmkörde motorn lite, när jag började tänka på sommaren som skall komma. Jag har fälgar och allt klart, men lacken.. Lacken har lite bucklor och många djupa revor. ingen rost, men dock lacksläpp på många ställen, Hur ska jag göra för att "pigga upp" lacken? jag har inte råd med en nylackering. kan man kasnke slipa ner klarlacken och sen lägga på ny klarlack? Eller ska man göra den mattsvart "rysning"? Hur piggar man upp en snart 20 år gammal lack utan total omlackering? Om det spelar någon roll så är bilen diamantsvart ocvh jag bor mitt ute i skogen mitt i småland. Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
pg_ice |
Polermaskin får tillbaka mycket av original nyansen och glansen. Har lacken blivit solblekt så är det inga problem att få tillbaka den mörkare original nyansen i lacken Dock får du inte bort alla repor men skillnaden blir "markant" bättre! |
nxv |
Jo jag har testat med polermaskin, bilen blev väldigt ren och glansig, men utan all smuts ser man alla lacksläpp och stenskott ännu bättre :/ Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
tjena hur gick det med fälgarna? fick du orning på dom. tog du bort klarlacken o sen lackade om dem eller? hur blev det? -Jf46kr6 |
|
nxv |
Ingenting faktiskt. jag kör med dem som de är. Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.