AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
763

Svenska rallyt i TV?

Blir det någon sändning från svenska rallyt? Syftar på någon av svt-kanalerna. Hittar inget i tablåerna.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag märkte samma sak igår, kan gå på 4:an kanske på kvällen efter varje dag.Sen går det på eurosport en halvtimma sent på kvällen efter varje dagsetapp.
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Tv4 tackade nej till att köpa rättigheterna då erbjöds SVT de HELT GRATIS men SVT tackade NEJ
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Då får det bli eurosport ikväll vid 11 har jag för mig!
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Man skulle kunna tro att det finns något förbud i Sverige mot att visa motorsport. Jag tror väldigt många hade blivit med mer motorsport på någon av de "vanliga kanalerna". Svt har hur mycket skit som helst man kunde ersatt...

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
glada, skulle givetvis in mellan blivit och med.

Vantage
Håller med fullkomligt med föregående.
Bil/Motor-Sport är tydligen TABU för våra statliga kanaler.
Våra grannar i Öst har det bättre när det gäller utbudet av Motorsporten på Tv.
Där visas även vanliga nationella rally´n upp ibland.
Konstigt att när ett sånt stort evenemang går av stapeln max 1 gång/år att totalt skita i att visa detta och detta utan större kostnad ??
Nä en liga match i fotboll för 300 mille det går bra, men det är väl varmare i spanien för svt-reportrarna...hahahahaha

Vantage
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
MAgnus18:jag säger bara Eurosport där sänder dem det mesta och snart är racingen igång,sorgligt är det iaf dem har trav och all möjlig sport i oändlighet men sóm sagt mycket lit motor sport!

Mpower
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Problemet för SVT var väl att gratiserbjudandet kom väldigt sent, därav deras beslut att avstå. Dom hann helt enkelt inte göra nåt vettigt av det. Om jag inte förstod det fel tackade dom ja till fria inslag i ordinarie sändningar, alltså kommer Sportnytt ha skapligt med material till sändningarna.

Om inte annat så gör man som jag, ger sig ut i snön imorgon! :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
betan:

Visst visar Eurosport en del men det hade varit kul med även lite lokala och mindre tävlingar.

Mvh Magnus

Den svenska Stadstelevisionen behagar inte att sända Svenska Rallyt på grund av att det inte anses politisk rätt. Däremot anses, Damcurlin, Bandy, och Hästhoppning passa in alldeles utomordentligt. Att detta är Sveriges överlägset största sportevenemang med flera hundratusen åskådare och TV sänds i 20 länder det bryr man sig naturligtvis inte om.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
JanneA> SVT fick sända rallyt GRATIS nu, och dom verkade boråt lika besvikna som jag att erbjudandet kom åt helvete för sent för att kunna utnyttjas.

SVT satsar ju på motorsporten i år igen, STCC och DTM ska ju sändas i SVT om jag inte är felinformerad.

Nu är rallymackorna bredda. Polarkaka med brie, pepparrotsvisp och gravad lax eller rostbiff. Imorgon står man i snödrivorna :)

Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Eurosport lyckades i alla fall fixa ihop till sändningar med kort varsel...
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Magnus18: det har du helt rätt i! Dem satsar snett enligt mig med.Om ni ska kolla eurosport ikväll så kan tiden spela lite 23 kan vara 23,20 det är live biljard...

Mpower
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Tycker ärligt talat inte att Eurosports sändningar är mycket att hänga i granen. Inför-programmet igår var rent skrattretande dåligt.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hangaround: ska du ut och titta i skogarna??Jag var tyvärr tvungen att hoppa över i år:-( ha en bra dag i skogen annars!
Det måste iaf upplevas vid vägkanten för att man ska fatta hur fort det går,sinnessjukt snabbt :-)

Mpower
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Jag tycker eurosports rallysändningar är överlägsna svts de gånger svt haft några. Mestadels för att jag stör mig på SVTs extremt oproffsiga speakers, som dels inte vet vad de pratar om, och framförallt låter som det vore bollibompa.
Mvh micke
be
47
bemu
520dA Touring -08
Vantage@
"Våra grannar i Öst har det bättre när det gäller utbudet av Motorsporten på Tv."

Som finskspråkig kan jag bara instämma i det du säger. Som tur är, har jag även tillgång till åtta finska kanaler via satelliten här i Sverige, så jag kunde utnyttja fullt utbudet av finska sändningar om svenska VM-rallyt. :)

Intresset/utbudet/inställningen ligger väl på en annan nivå i Finland än i Sverige, åtminstone när det gäller motorsporten och TV.

Om jag kommer rätt ihåg, så försvinner väl t.o.m. Formel 1 från TV4 i år?

---
Min första BMW
ja F1 förvinner från fukkin´ tv4 i år, o jag är så pissed off på det!
va f*n ska vi som har canal digital göra?!!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kan tänka mig att vi kommer att pumpas med damhockey nu under OS.
Det är ju sååå politiskt korrekt just nu. Säkert 1000 utövare i Sverige.

Svenska Rallyt är sveriges största event... å det visas inte ens på teve i år.
Löjligt! Tänk om SVT!

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.