AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
753

Prisindikation BMW X3

BM
10
BMW X3
Mercedes S 400 Hybrid - 12
BMW 520d M-paket touring -13
BMW X1 2.3d -12
Leasingkontraktet på min BMW X3 3.0i -04 löper snart ut efter 2 år i min ägo och 6.400 underbara mil.

Troligtvis kommer jag att förlänga kontraktet ytterligare ett år i väntan på att BMW sätter i den nya 3.0-motorn och köper en ny sådan då.

Jag skulle dock gärna vilja veta vad andra seriösa BMW-ägare har för uppfattning om värdet på bilen nu.

Fakta:
BMW X3 3.0i -04, 6.400 mil
Saphirsvartmetallic
Läderklädsel ambiente
Komfortpaket
Sportpaket
Automatlåda
Fotsteg
Elstolar med minne på förarstol
Hifi högtalarsystem
Ädelträpanel
Velourmattor
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
den är lite svårvärderad eftersom den har gått mer mil än de flesta på marknaden. jag tror dock att den skulle stå över 300' i en bilhall, men det är svårt att säga om den skulle vara värd 310' eller 330' i hallen. Här i V-ås kostar lågmilarna 350' och uppåt med snarlik utrustning.

Detta är alltså värderingen på BMW, inte inbytesvärdering.

mvh Johan
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag tror den är värd över 300' även vid privat försäljning. Kanske 310-315.
Leasing är inte köp, det är hyra.Bilen är inte din den ägs av ett finansbolag och du hyr den. Bilen har exakt det väde som restvärdet ger dvs skattemässigt, skiljer det till "din" fördel när kontraktet går ut, dvs firman har betalt in förmycket gentemot marknadsvärdet och du skall köpa loss den för att nyttja privat eller sälja på privatmarknaden så är detta en löneförmån.

(inte för att vara näbbig men en del vet faktiskt inte om detta, och många har blivit brända när skatte myndigheten lägger på lite extra för denna förmån)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.