|
|
|
|---|---|
| Hejsan! En fråga som stötts å blötts länge och i många forum. Har beslutat att byta mina silentblock pga kraftiga vibrationer i bakvagnen. Har kollat däck o stötdämpare. BMW i Kalmar har inga fler förslag än silentblocken. Frågan gäller då om nån varit med om detta och fått tillbaka bilen efter silentblockbyte. Kändes bilen ok då eller fortsatte vibrationerna? ´(E39 touring - 97) | |
|
Bytte på min gammla 520 e34. Vibrationer försvann och den slutade svaja fram och tillbaka. /Peter |
|
| Bytte på min 523iAT -99 för ett halvår sedan. Inga vibrationer sedan dess och den känns mycket fastare... | |
|
Hade vibrationer samt att det dunkade till när man körde över en vass ojämnhet, blev bra efter byte kostade ca 3000kr inkl bussningar (knappt en timmes arbete med de rätta verktygen) |
|
|
Bytte dem själv på min 520. Bilen blev som ny, mycket stabilare och roligare :) Skall du byta dom själv så rekomenderar jag att du bygger en avdragare. Jag använde delar från en avdragare från biltema plus lite gängad stång och rejäla brickor. Inget kul jobb men efter en hel del bråkande med justering av avdragaren samt en skvätt svordomar så var de nya på plats. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.