AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.327

Pris för att laga punktering?

Nån som lagat en punktering och vad kostade det isåfall?

Har sökt på forumet, men inte lyckats hitta någt om det. Får BMW-ägare aldrig punka... ;)

/mr B
ha
734
haack
X3 30d -18

näe..vi byter däck så ofta så de hinner aldrig bli punka! ;)
lättast är att ringa en gummiverkstad för prisuppgift då det är väldigt individuellt vad de tar för att laga. vissa firmor vill inte ens laga då det är en fråga om säkerhet.
ring å hör me närmsta gummiverkstad!

the sky is the limit!
Har gjort det nu och priserna verkar ligga runt 100-375 kr om däcket inte sitter på bilen.

Själv e bäste dräng... ;)

/mr B
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Vi tar en hundrig för en pluggning när däcket sitter på bil.
Behövs det lappas så blir det lite dyrare.
Njuren
gav 50 spänn sist ja gjorde det med reservhjulet

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har betalt 100-300 kr för de tre punkteringar som jag råkat ut för.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Ja det beror helt på hur lång tid det tar. Vet kunden var hållet sitter och det bara är till att dra i en plugg, eller man hittar hålet direkt så blir det billigare.
Men ska man springa igenom hela verkstaden för att dopa hjulet så rullar minuterna fort på. Om det sen inte går att plugga utan man måste lappa det så tar det ju ännu längre tid. Och då kan det nog springa iväg med ett par hundra.
150 kr betalade jag, och då pluggade dom däcket.

Keep Your Distance!
Jag köper hellre ett nytt:)

Bmw hell yeah!
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Getrastajao: Så säger du nog inte när du kör punktering på dyra 18 tums hjul, framför allt om där är bra med mönster kvar ;-)
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
visste inte att man fortfarande lagar punkteringar! Som sagt jag köper med hellre ett nytt däck.

MvH Bmw 4-ever
Fick betala 200 kr för lagningen, med kvitto. Då lappade och balanserade han däcket. Klart på en timme och gångavstånd hemifrån.

Däcket hade 7 mm kvar och var lite udda 225/65 ZR15, så det var helt klart värt att laga. Nytt skulle nog gå på 700 kr.

/mr B
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Ja det är helt klart det är värt att laga i visa fall. Men har men ett slitet gammalt 15 tums hjul så är det inte värt att laga.j Lagningen brukar hålla bra. Visst finns det dem som fått läkage fast det är pluggat, men det får man säga är mycket ovanligt.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det är ingen som har testat att lägga i en slang då?
Det är väl budgetlagningen nr1 men det hör väl inte hemma på en entusiastsida som denna... =)

Fast det finns ju vinterbilar...

//Stenback
Jag läste en artikel om däcklagning, där det stod att däck med 240km/h begränsning eller högre ej får lagas, det är en säkerhetsfråga, och något jag absolut inte skulle göra, punktering i 250km/h är inget jag skulle gilla, nej köp ett nytt eller begagnat däck i stället, när det handlar om högfartsdäck.

Mvh Stephan
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Precis jag skulle inte heller laga ett däck och sen bränna 240km/h.
Annars så fixar jag det själv en plugg är inte speciellt svårt att dra i,tex så har jula ett verktyg i sniklassen som fungerar.Tror det ligger på 185:- och då räcker det till ca 10 däck sen finns lösa stänger att köpa.
Slang brukar jag använda om fälgarna är dåliga,rost,porer, känns lite gammalmodigt men funkar,fast slangen är ganska dyr.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.