|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dart >>> Din funktionsbeskrivning av vanos är väl ändå inte korrekt? En vanoskam har inte fler nockar än en utan... Det lilla jag sett av vanosdelen av toppen är att det finns en möjlighet för kammen att förskjutas ett visst antal grader, så insug/avgas-ventilerna öppnar tidigare eller senare. Men att det skulle vara dubbla uppsättningar nockar är rätt befängt... |
|
|
Tjena, jag återkommer nu igen. Letade efter min styrbox idag, skulle kolla om man behövde lödda eller det bara var att klicka fast. Men jag hittade inte vart den satt. Någon som har en bra beskrivning på vart den sitter? |
|
|
Testa hur snabb bilen är enligt samma test som Autopower innan och efter chippningen med det hemgjorda chippet! |
|
|
Innan jag drar ut styrboxen måste jag koppla bort +-polen från batteriet? Eller det har ingen betydelse, ska bara dra ut den och kolla nummret. Antar att man måste nolla bilen efter att man satt i den chippade styrboxen. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Innan du plockar med boxen, se till att du inte har något Ylle plagg på dig samt av jorda dig mot ett element eller liknande! Statisk elektricitet kan betyda döden för kretsar! MVH Patrik |
|
Jag kopplade bort batteriet innan jag tog bort "lådan"! Om jag kommer ihåg rätt så satt inte chippset lött på min 520 -93 utan det var bara att dra ur det! Kom bara ihåg fg tipps, dvs att statisk elektricitet inte är elektronikens bästa vän! |
|
| alpina b8: Hur kan man ändra bakaxelutväxlingen enklast? Måste man byta någon komponent? Skulle isf vilja ha bättre acc. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.