|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu hittat en välldigt fin 318is -90 som jag är intresserad av. Det som jag skulle vilja ha men som inte finns på den bilen är ABS. Jag har läst lite delade meningar om hur svårt det är att eftermontera. Självklart att det är en del jobb med det, men frågan är vad som behöver bytas. Det finns ju en del delar till salu här på powerbörsen. Jag skulle gärna vilja höra från någon som har installerat ABS i sin bil hur svårt det var och vad som behövdes för att det skulle bli bra. Ni andra som känner att ni kan svaret är också välkomna att svara. mvh Hampus | |
| Käns som det är billigast och enklast att byta hela fram och bakvagnen? bulta av, bulta på. | |
| Det som blir absolut billigast (och inte minst enklast) måste vara att leta reda på en bil där abs finns redan från början. | |
|
Det var alltså så pass mycket jobb. Får fundera på det, kommer nog inte installera i så fall. Men jag vet inte om jag kommer att använda den bilen när det är halt ändå, så jag klarar mig kanske utan abs. Tack för svaren mvh Hampus |
|
| Det går att köra med ABS fast det är halt ute. Man får ge fan i att bromsa och svänga samtidigt, om man inte vill åka rakt fram vill säga ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.