|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har bestämnt mig för att handla en E39 Kombi 528 eller 540 givetvis fullsmetad :) MEN stora problemet är att hitta en fälg som går i typisk "tysk" anda..har kikat på 18" Alpina fälgen som kommer med tex B10:an (kanske är 17" på den?...ser ut som 18" iaf) Antar att en uppsättning hos BMW kostar mer än vad jag kommer betala för bilen.. Fräscha beggade 18" Alpina med däck...vad är lämpligt att betala? Ska man gå på en liknande fälg? alt en kopia...isof vad? / Blivande BMW Ägare igen :) | |
|
De som sitter standard på B10 är 18" och på riktigt sena sitter det 19". Nya 18" med däck går väl på drygt 25' och 19" på en bit över 30'. Kopior i 18" ligger väl på en 12-13' med däck. Begagnade 18" original med bra däck bör väl ligga kring 8-12' beroende på skick. ___ //Ulf |
|
|
Ok det var inte farligare än så..:) Ska se mig om litegranna..men enl mig är det en av dom snyggaste fälgarna man kan få på 5,7,8 Serien :) |
|
|
Jag håller med, det är dom snyggaste fälgarna till E-39 Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
| Jag vet inte hur "tyska" de är men jag gillar mina 17" Rondell-58: Länk | |
|
Japp rondel fälgarna är klassiker...men tror Alpina är ett strå vassare...med all respekt ;) |
|
| Kolla de här. E39:an i kundbilar. Länk | |
| Väntar på en sats 19"are, kommer ikväll. Så nu väntar på våren. | |
|
Härligt :) Njaa...vette fasen tilltalar inte mig om jag måste få välja..;) ngn som har bilder på E39:an med Alpina fälgar? |
|
|
Länk Gå in på respektive modell så finns det massor med bilder längst ner på varje sida... ___ //Ulf |
|
|
Jag sålde mina 18" Alpina med halvslitna däck innan jul för 9500:- Dock inte perfekta i lacken. Niklas |
|
|
Ok ok...men ett par perfekta 18" med däck borde man kunna hitta för 12-15000:-? Svårt d här ;)... |
|
|
Hej Titta här Länk Här finns det "alpinakopior" 18" Alpina look mont. m. 235/40ZR18 för DKK 9,993,75 vilket borde motsvaras av 12300:- SEK //Stefan |
|
|
Köp alpina kopier och 17 tummare,då blir kombin fet och snygg,alpina kopierna är snyggare än orginal med BMW märket i mitten |
|
|
Vill nog ha 18" känns..snäppet vassare :) |
|
|
Jag tycker att de fälgar "Programmer" har på sin 530i är de snyggaste man kan ha på en E39 med Facelift. På en E39 utan facelift så föredrar jag exempelvis den klassiska Style 5 kryssekersplit, eller kanske "Radialeker"-fälgen. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle..har du bilder? |
|
|
Tackar för komplimangen Kalle :) Bilder finns under min profil. På de översta bilderna sitter 17" style 5 vilka satt på bilen när jag köpte den. Köpte sedan 18" Krysseker II split style 42 som passar bättre ihop med M-sportpaket. Håller med Kalle att style 5 är en snygg fälg på tidiga E39. ___ //Ulf |
|
|
Style5...dom som ser ut som typiska BBS fälgar? |
|
|
Både Style 5 och 42 är tillverkade av BBS liksom flera av övriga BMW-fälgar. ___ //Ulf |
|
|
När vi endå pratar "Facelift" på 540´n , vad uppgraderar man till?...jag har kollat på en -98 Btw vad kostar en ny M5 front på Bmw till dessa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.