|
|
|
|---|---|
|
I samband med byte av bussningar i bakvagnen på 530:in så upptäckte jag att ena fästet (fästet som håller fast staget med en gummibussning) till krängningshämmarstaget hade släppt i svetsen mot bakaxeln. Jag undrar om det finns någon som känner till vart man skulle kunna få detta svetsat i stockholmsområdet utan att plocka ner hela bakaxelbryggan? /Fredrik | |
|
Finns det verkligen ingen firma som kan svetsa aluminium och har billyft i stockholm? /Fredrik |
|
|
Du får nog åka till en riktig svetsverkstad om du ska ha det svetsat. Det är knappast någon "hemmapulare" som har en växelströms TIG maskin eller MIG som klarar av alu. Dessutom är det mycket viktigt med renhet med alu och under bilen är det ju rätt skitigt som det är känt.. Mvh Jojje |
|
|
Jo, problemet är att alla de firmor som kan svetsa alu som jag pratat med kan fixa det, om jag kommer in med bakaxeln lös. Det blir svårt för mig att ta lös den eftersom jag bara har parkeringen på gatan och om man skall anlita en firma att ta lös den så kan man lika gjärna köpa en helt ny bakaxelbalk. Fästet som har gått av sitter så väldigt lättåtkomligt om man bara kan lyfta bilen, så det känns lite overkill att spendera 2-3 tim för att montera ner/upp balken. /Fredrik |
|
|
kan du inte bara ta me dig en bra domkraft eller ställ så kan dom krypa under bilen och svetsa ju ;) Som sagt.. Det är knappast ngn som har en sådan maskin hemma. Hade det varit nått annat matterial så hade det säkert finnas en hel drös som kunde hjälpa dig. Mvh Jojje |
|
|
De flesta verkstäder som inte sysslar med bilar till vardags har inte försäkringar som täcker eventuell brand vid dessa arbeten. Därav kan det bli svårt att få rulla in bilen och få det svestat på plats. Hör med någon "speedshop" dom brukar ju gärna pyssla med aluminium. /Anton |
|
|
speedshop? Menar du såna där kom-in-och-byt-medan-du-väntar ställe, jag har dåliga erfarenheter av såna, skulle knappast lita på att de kan göra jobb i aluminium. Tycker att bilen har blivit lite hmmm svajjig när man kör rakt fram, men bara med tungt släp på dragkroken, kan det vara detta avbrutna fästet som ställer till det? I värsta fall så får det som sagt bli en ny bakaxelbalk och så får någon duktig, snabb firma byta den. /Fredrik |
|
|
Dessa är duktiga fixar "allt" Länk Mvh Danne |
|
|
Daniel.F: Tack för tipset, de kunde som alla andra jag pratat med svetsa alu men bara om jag kom in med bakaxelbalken "i handen". /Fredrik |
|
|
Ah sorry. Med "speedshop" menade jag såna där verkstäder som gärna trimmar bilar på alla möjliga sätt och vis. Ofta vill dom hålla på med dragracing och visuellt trim också. Jag tycker mig ha sett att det gärna svetsas aluminium hos de flesta av dessa verkstäder. /Anton |
|
Paap Reeder |
Ring till Aero-svets i Abrahamsberg. Gissar att "okonventionella lösningar" kan fixas ... d v s att du pallar upp och han svetsar. MVH /// Paap R |
|
Tack Paap, skall kolla med dem... /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.