AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
701

Fixa ljudet bak på E36 coupé?

Ja
11
JayKay
328i Coupé -96
Ok... Nu har jag suttit och sökt och läst fram och tillbaka rätt länge och inte hittat något bra svar på min fråga...

Jag ska fixa lite bättre ljud i bilen (328IC, E36, lilla ljudpaketet) och hade väl tänkt att slänga dit en bandpasslåda i skuffen och leda upp rör genom befintliga hål i hatthyllan... men nu undrar jag hur folk som gjort på detta sätt har fixat ljudet bak...? Jag menar, det finns ju inga högtalare kvar där då :P kommer slänga dit ett ordentligt framsystem men man vill ju ändå ha lite ljud bakifrån samt de som sitter i baksätet ska väl få höra lite mer än "mmmts mmmts mmmts..." ;)

Helt enkelt hur fixar jag lite bra mellanregister bak på ett enkelt (mindre svårt) sätt?

//Johan

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör BMW 328i Coupé, Svart & Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå ;)
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag antar att du skall köra bandpass för att du inte har något mittarmstöd i baksätet? Isåfall kan du ju montera bakre högtalarna i bakdörrarna om du inte vill ta upp nya hål i hatthyllan för basrören och ha bakhögtalarna på original plats.
Ja
11
JayKay
328i Coupé -96
Precis... Inget armstöd, här inte... och inga bakdörrar heller eftersom det är en coupé ;) Så jag får väl helt enkelt tolka det som "sidor bak" :)... Det är ju en möjlighet men innebör en hel del jobb :P Hatthyllan vill jag helst inte göra något med då mitt mål är att det ska se så clean/orginal ut som möjligt...

Fler svar? :)

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Tyvärr så tror jag inte du har fler alternativ än sidopanelerna bak för om du vill ha ett cleant utseende så går ju utanpåliggande boxar med högt i bort.
Ja
11
JayKay
328i Coupé -96
Jepp... det verkar inte bättre... Frågan är då om det är värt jobbet med att slita hål på inredningen... Får väl ta och fundera vidare på det hela :)

//Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.