AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.516

råd BMW 540

Sida 3 av 3
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Du gör helt rätt som väljer en 540 Anibadh. Det är helt klart häftiga bilar
oavsett om du väljer E34 eller E39 karossen. Tycker personligen att 130t för en 97 som gått mer än 20000 mil är rätt saftigt. Men den kan ju vara i extreeeeemt bra skick. Det finns ju massor med 540, ta god tid på dig, det finns många godbitar. Och vad det gäller bensinpriset, så tänk inte på det =) Glädjen över den BMW man har brukar lätt överstiga sorgen över bensinpriset. Så är det för mig i alla fall...
Visa användare
10
M60 4.0 liter V8
540iA limo -95
Hej Bpower!

Nu har jag visserligen inte ägt någon E39 540. Däremot är jag inne på min andra E34 540iA. En 95:a som är svensksåld och mätaren står på 13 986 mil. Jag är andra ägaren:0)Älskar bilen, diskret glidare med kraft....får alltid ett sånt där svårbeskrivet flin på läpparna när jag kör den.Vill att våren ska komma så man får ut och cruisa.

Vad gäller driftsäkerheten så är den hög, mycket hög!Så länge du hittar en som är mår väl och är välservad.

Bensinförbrukning?....ja du, den tycker om bensin:0) Men på typ motorväg eller jämn körning på landsväg i typ 110-120 km/h så drar min 0,8-0,9.Då med lugn gaspedal.....men bensinmätaren i mätarhuset är inte svårflörtad;0)

Positiva saker; Det mesta förutom att soppan är dyr,fast det är ju inte bilens fel.

Negativa saker: små konstruktionsmissar som; membran, ventilkåpspackningar dock inte så dyra.Bultarna till oljepumpen. Det allvarligaste på en 540 med automatlåda är plastkulorna i lådan.(billigare om man upptäcker i tid, vilket jag inte gjorde på min första=dyrt)

Hursomhelst underbara bilar som är mycket hållbara och har hög byggkvalitet.

Köp en.lev livet,känn dig som en kung och glid

Nyvaxat går fortast
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Hur märker man av plastkulorna i lådan?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
swunge>>Länk

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.