|
|
|
|---|---|
|
Skiljer sig fjädrarna mellan M5t med EDC och utan EDC? //Ticco www.ticco.com | |
|
Så vitt jag kan se så är det samma. Har för mig att alla M5 Touring har Nürburgringpaketet och därmed EDC som standard, men jag är inte 100% säker. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Alla m5t har EDC, Nürburgringpaketet ger bara en knapp så man kan tvinga fram sportläge. | |
|
Alla M5 3,8 inkl. touring har EDC-dämpare! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
samtliga M5touring hard EDC III från fabrik - 1992>1994 årsmodell var Nuerburgringpaket -tillval- Nuerburgringpaketet innehåller även -servotronic- - från 1995-års-modell ingick även Nuerburgringpaket standardutförande, däremot blev -servotronic- en tillvals-option - - är EDC III borttagen finns det ett stort urval fjädrar som man kan använda istället, min rekommendation är att behålla EDC III, den är mycket bra - undantaget är kanske om man ENBART sysslar med bankörning eller tävling men vem tävlingskör med en M5touring ?? |
|
|
Anledningen till att jag frågar är för att bilen ska sänkas och där stog det inget om EDC. Kanske är det just av den anledningen att det satt EDC på alla touringar. //Ticco www.ticco.com |
|
|
bilarna går att sänka med EDC III i behåll men istället behöver nivåregleringen plockas bort altern. sättas ur spel - (även M5touring) - Global E34 M5touring Registry |
|
|
Är det någon här som har sänkt sin M5'a??? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nivåregleringen måste inte tas bort, utan bara justeras in efter den kortare fjädern. Jag har personligen suttit bakom ratten i M5:or som haft sänkningsfjädrar och bibehållen EDC samt den standardmonterade nivåregleringen kvar. Det funkar utan problem om det är köpt rätt fjädrar. Tar man bort/pluggar nivåregleringen så skrotar man hela systemet och gör bilen kall för ev. försäljning (M5 touring = entusiastbil bara 891st tillverkat). H&R har sänkningsfjädrar som är anpassade för M5 touring och dess EDC- samt nivåregleringssystem. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91: Har du någon aning om hur man kan justera in systemet? Jag har absolut inga planer på att ta bort saker på bilen, jag vill bara sänka den några cm. //Ticco www.ticco.com |
|
|
HD91@ du har helt rätt, FEL av mig ! nivåregleringen kan behållas OM man inte sänker bilen lägre än vad toleransnivån för nivåregleringen är altern. att man kan leva med att få fel-varningen aktiverad hela tiden när bilen är för låg - - den s.k. 'ride-height' är manuellt inställningbar inom vissa givna ramar - -¨ "Da staunt der Leie und der Fachmann wundert sich" ! ;);) Global E34 M5touring Registry |
|
Smiley© |
Ni som har sänkt era M5 E34or, hur många cm lägre blev bilen mot det fjäderfabrikanterna säger? Sänker T.ex. H&R 30/10 sänkningssats 30/10 eller blir det nåt annat i verkligheten för att dom flesta fjädrar har sjunkit ihop så mycket redan tack vare åldern? Vore kul att veta vad man har att vänta sig av en sänkningssats. Inte så kul om bilen inte sänks nämnvärt pga att fjädrarna redan säckat så mycket! /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.