|
|
|
|---|---|
|
Har någon ett tips på snabblagning, som fungerar ett längre tag ( till våren ). Funderade på att fixera den med skruv, så den låser , tror nån på det ? att det fungerar ? Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 | |
|
elfläkt på skroten kopplat till en brytare och fixa en fläktstyrning till våren? smidigt att bli av med den kopplingen som är dyr att byta. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Här kommer ett annat tips! Länk Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Hm el fläkt , kan man använda den som redan sitter framför AC kylaren månne ? Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
barablå: perfekt sida, visste inte att det gick att byta olja i den ska testa på en när jag kommer hem och se om det funkar "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
Tror inte den framför ac är dimensionerad för att kyla hela bilen, utan bara just ac:n. Mätt storleken på din kylare och knalla till skroten med måttstocken i handen. Jag fick tag på en fläkt från en honda prelude, hyffsat smal och passade perfekt mellan min kylares "ramar". Gav 100 kr på skroten, köpte samtidigt en knapp till bakrutevärming till e30 och vände vände den upp och ner så pilarna pekar neråt :) :) totalt kostade det mig 130 kr inkl lite sladd. ska bara få tummen ur och montera styrningen (saab har en modell som sitter på slang) Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Den elfläkt som sitter framför på bilar med AC är exakt samma som sitter på E30 M3, och på den finns ingen annan fläkt. | |
|
Jo, en AC-fläkt räcker gott o väl som enda fläkt framför kylaren. Oftast är Ac-fläktarna med förkopplignsmotstånd, så man kan få 2 hastigheter också på fläkten, halvfart och fullfart. ///Magnus |
|
|
Tackar för all info , nu ska bara lite tid infinna sig , så ska jag prova med AC fläkten Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
ok, fel av mig, men då jag inte har ac var det enklast att hitta en lagom stor modell på skroten. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Fick ett tips från en Lastbils mek , töm ut oljan och fyll tomrummet med vanligt tätnings silicon . funkar som snabblagning . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.