|
|
|
|---|---|
|
Hej. Var till BMW och köpte ny termostat till E36:an igår. Vanligtvis så brukar det finnas en liten pil/hål som markerar vilket håll som ska vara uppåt när termostaten monteras, men denna hade inget sånt alls. Spelar det ingen roll vad som är uppåt på den nya termostaten? | |
| Riktas kl 12-6 | |
|
tror min me behöver bytas... bilen ska la bli varm på en mils körning i 2+ grader lr? e de svårt att byta sj? min 325a: Länk |
|
| Jättelätt det ända som kan jävlas är att termostathuset inte sluter tätt men det är lätt avhjälpt om du passar på att köpa ett när du köper termostaten. Kolla "Gör-det-själv" så står det hur man gör. | |
|
lätt & lätt beror nog på hur man ser det. Jag bytte på min för ett tag sen, man får ta väck kylaren för att komma åt så det är lite pill skulle jag vilja påstå. Däremot så var det inga problem för mej att få termostathuset tätt.... hade bara på lite packningsmassa innan jag monterade dit det gamla.. Glöm ej luftningen av systemet efteråt bara.. lycka till. |
|
|
Hej Tack för alla tipsen.. Idag bytte jag termostaten, gick rätt smidigt om man plockade bort fläkt och fläktkåpa. Jag behövde inte byta termostathus eftersom det var i aluminium, men satte på en ny packning iaf. Nu håller den tempen klockrent! Dock så hade jag problem med att få termostathuset tätt i början, det läckte som ett såll. Men efter att jag provkörde några mil så verkade den sluta att läcka. Kanske tog det tid för packningen att sätta sig ordentligt? vad vet jag..får hålla ett öga på nivån så man ser om den håller tätt eller ej.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.